KudoZ home » Russian to Bulgarian » Tech/Engineering

агрегирование

Bulgarian translation: агрегиране


18:49 Jun 5, 2002
Russian to Bulgarian translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
Russian term or phrase: агрегирование
степен агрегирования
didi
Bulgarian translation:агрегиране
Explanation:
агрегирование е чуждица и в руския език и означава много неща - струпване, сцепване, конгломериране и т.н., по-добре е да се остави като чуждица и в българския, едва ли в транспорта са измислили нов термин
Selected response from:

Elissaveta Toteva
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4агрегатиранеLudwig Chekhovtsov
4агрегиранеElissaveta Toteva
4степен на стандартизиране
Natasha Stoyanova


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
степен на стандартизиране


Explanation:
Агрегировать - синоним на "абстрагировать" - рассматривать отвлеченно, обобщать, типизировать, схематизировать, формализовать, агрегировать.
Все пак би било добре да се даде повече контекст.
Справки: Лингво Тезаурус

--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-05 18:58:01 (GMT)
--------------------------------------------------

Или степен на унифициране, звучи ми по-добре на български.

Natasha Stoyanova
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 15

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
агрегиране


Explanation:
агрегирование е чуждица и в руския език и означава много неща - струпване, сцепване, конгломериране и т.н., по-добре е да се остави като чуждица и в българския, едва ли в транспорта са измислили нов термин

Elissaveta Toteva
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 19

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
агрегатиране


Explanation:
Скорее всего в оригинале должно быть "агрегатирование". Если так, то см.
Руско-български речник, София, 1976, стр. 16:

агрегатирование - агрегатиране, свързване (на машини) в агрегат

Doc5
... трактора позволяет производить оптимальную загрузку при агрегатировании сельхозмашин , ...
http://ugtexnika.narod.ru/Doc5.htm -

МЕТРОЛОГИЯ, СТАНДАРТИЗАЦИЯ И
Агрегатирование, основные термины, определения и принципы, примеры применения принципа агрегатирования при типовом проектировании швейных изделий.
http://www.vvsu.ru/IDO/tutor/Zaoch/Describe/Konstr_shveyn/me...


Ludwig Chekhovtsov
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in pair: 64