KudoZ home » Russian to Bulgarian » Tech/Engineering

средневзвешенная

Bulgarian translation: среднопремерена стойност


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Russian term or phrase:средневзвешенная
Bulgarian translation:среднопремерена стойност
Entered by: slavist

18:56 Jun 5, 2002
Russian to Bulgarian translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
Russian term or phrase: средневзвешенная
средневзвешенная величина
didi
среднопремерена стойност
Explanation:
Именно в полисемията на величина е проблемът - казва се и среднопретеглена стойност и величина, както и

среднопремерена величина или стойност
И двете ги има в учебника ми по висша математика за икономисти - първа част и учебниците не са превод от руски, тъй че първият предложен отговор си е съвсем наред
Selected response from:

slavist
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1среднопретеглена
Natasha Stoyanova
4среднопремерена стойностslavist
4 -1усредненаgmarinova


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
среднопретеглена


Explanation:
среднопретеглено тегло/величина/показател и.т.н.
Точният превод на "величина" зависи от контекста - думите след.

Natasha Stoyanova
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 15

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Elissaveta Toteva: среднопретеглена стойност
46 mins
  -> Най-прието, но все пак зависи от точния контекст.

neutral  Comtrans1: Съгласна с Елисавета - среднопретеглена стойност се казва
11 hrs

agree  slavist
20 hrs

17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
усреднена


Explanation:
усреднена стойност /величина/

gmarinova

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Comtrans1: Среднопретеглената стойност е ВИД усреднена стойност. Все едно да заместите "ябълка" с "плод". Има си термини, таквоз...
1 hr

21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
среднопремерена стойност


Explanation:
Именно в полисемията на величина е проблемът - казва се и среднопретеглена стойност и величина, както и

среднопремерена величина или стойност
И двете ги има в учебника ми по висша математика за икономисти - първа част и учебниците не са превод от руски, тъй че първият предложен отговор си е съвсем наред

slavist