KudoZ home » Russian to Bulgarian » Tech/Engineering

регрессионной

Bulgarian translation: регресионен анализ


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Russian term or phrase:регрессионной
Bulgarian translation:регресионен анализ
Entered by: Comtrans1

19:00 Jun 5, 2002
Russian to Bulgarian translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
Russian term or phrase: регрессионной
регрессионной анализ
didi
регресионен анализ
Explanation:
Няма регресен, нито регресивен анализ.
Това поне съм го зубрила в университета, моля ви се...
Selected response from:

Comtrans1
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2регресионен анализComtrans1
4 -1регресен анализgmarinova
4 -3регресен анализ
Natasha Stoyanova


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -3
регресен анализ


Explanation:
Термин.


Natasha Stoyanova
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 15

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Elissaveta Toteva: срещала съм го като регресионен анализ, регресен виждам за първи път, макар че може и да е граматически по-правилно
38 mins
  -> В руският има две думи - регресионный и регрессивный, но на български е правилно "регресивен".

disagree  Comtrans1: Както споменах и по-долу, в различните предм.области са се наложили различни варианти. Смесването им е грешка.Както на руски има два варианта, така е и на български.
18 hrs

disagree  slavist: грешите
20 hrs

12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
регресионен анализ


Explanation:
Няма регресен, нито регресивен анализ.
Това поне съм го зубрила в университета, моля ви се...

Comtrans1
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 18

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Natasha Stoyanova: За "регресивен" никой и не говори.:)
6 hrs

agree  slavist: Единствено и само регресионен, а и на руски е регрессивный, разбира се. И аз съм го зубрила в университета:)
8 hrs

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
регресен анализ


Explanation:
И аз не бях го чувала, но вижте по-долуЧл. 48. В случаите, когато вредите са настъпили по вина на трето лице, превозвачът има
право на регресен иск.




    Reference: http://taxi.hit.bg/bg/zap.htm
gmarinova

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Boyan Brezinsky: Регресният иск е термин от застраховането (каквото и да значи), регресионният анализ (пак каквото и да значи) е от статистиката и теорията на вероятностите.
2 mins
  -> съгласна. Лекция 8 Регресионен анализ. Тази статистическа .....Но все пак тук е даден транспорт. Може би трябва по-широк контекст

disagree  Comtrans1: Ама тя пита за анализ, не за иск! различни варианти са се наложили в различните предметтни области, не може да се замества сляпо!
5 hrs

agree  Natasha Stoyanova: Ясно е, че трябва повече контекст, за да се изясни смисълът, нали? А не просто да се отрича.:)
5 hrs
  -> Именно:))Май не виждам да съм отричала нещо:))