KudoZ home » Russian to Dutch » Bus/Financial

Всероссийская Государственная Надоговая Академия

Dutch translation: Nationale (Russische) Staatsacademie voor Belastingen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Russian term or phrase:Всероссийская Государственная Надоговая Академия
Dutch translation:Nationale (Russische) Staatsacademie voor Belastingen
Entered by: Nathalya

23:40 Nov 1, 2003
Russian to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial
Russian term or phrase: Всероссийская Государственная Надоговая Академия
Term: "Всероссийская Государственная Надоговая Академия"

Dank u!
Nathalya
Belgium
Nationale (Russische) Staatsacademie voor Belastingen
Explanation:
âñåðîññèéñêèé kan volgens het woordenboek van W. Honselaar met nationaal worden vertaald. Dat klinkt meer Nederlands dan Al-Russisch.
Selected response from:

Huijer
Netherlands
Grading comment
Spasibo :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1Nationale (Russische) Staatsacademie voor Belastingen
Huijer
4Al-Russische Belasting StaatsacademieNatuschka


Discussion entries: 1





  

Answers


13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Al-Russische Belasting Staatsacademie


Explanation:
All-Russia State Tax Academy of the Russian Federation

Al-Russische Belasting Staatsacademie
van de Russische Federatie

(? Al-Russische Staats-Belastingacademie van de Russische Federatie; Al-Russische Staatsacademie voor belasting van de Russische Federatie)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-02 21:17:49 (GMT)
--------------------------------------------------

Âîçìîæíî ýòî èñò. ïîíÿòèå.
Ìîé îòâåò áûë íà îñíîâàíèè: All-Russia ( Engels)
allrussisch (Duits )
De Al-Russische Sovjetregering erkent de onafhankelijkheid van Letland op 22 december 1918.
http://www.katardat.org/marxuniv/2002-SUWW2/SUWO2/02Bescherm...

Op 18 januari 1918 werd de grondwetgevende vergadering gehouden. Op het derde \'Al-Russische Sovjetcongres\' werd Rusland tot een Sovjetrepubliek van Arbeiders, Boeren en Soldatenafgevaardigden uitgeroepen. Dit was het begin van de Sovjetstaat in Rusland.
http://www.kubrussel.ac.be/student/studentenwebsites/2003/ru...

... Lenin opent het Alrussische Sovjetcongres waarin de Sovjetstaat wordt uitgeroepen.
http://members.lycos.nl/vandaaginhetverleden/0711vandaag.htm...
http://www.stelling.nl/kleintje/ussr/text2.htm

Al-Russische staatsbibliotheek van de buitenlandse literatuur
http://www.nvm.ru/adressen/bibliotheken.htm

de Al-Russische Associatie http://www.minlnv.nl/infomart/lba/1998/19/lba28.htm



    Reference: http://www.nalog.ru/eng/about/podved/vgna.asp
    Reference: http://www.belastingacademie.net/
Natuschka
Netherlands
Native speaker of: Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 101

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Marc Kuypers: Al-Russisch is gewoon geen Nederlands
6 hrs

16 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Nationale (Russische) Staatsacademie voor Belastingen


Explanation:
âñåðîññèéñêèé kan volgens het woordenboek van W. Honselaar met nationaal worden vertaald. Dat klinkt meer Nederlands dan Al-Russisch.

Huijer
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 20
Grading comment
Spasibo :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marc Kuypers: In de veronderstelling dat de Russische term "Налоговая" is i.p.v." Надогова"'
3 hrs