KudoZ home » Russian to Dutch » Business/Commerce (general)

повышение общего уровня культуры

Dutch translation: Verhogen van het algemene cultuurniveau


18:52 Jun 28, 2004
Russian to Dutch translations [PRO]
Business/Commerce (general)
Russian term or phrase: повышение общего уровня культуры
описание деятельности фирмы
Svetlana Touloub
Dutch translation:Verhogen van het algemene cultuurniveau
Explanation:
Ik zou toch ook hier voor de letterlijke vertaling durven gaan.
Selected response from:

Marc Kuypers
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1Verhogen van het algemene cultuurniveau
Marc Kuypers
4culturele activiteiten organiseren/organisatie van culturele activiteiten
Evert DELOOF-SYS


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ïîâûøåíèå îáùåãî óðîâíÿ êóëüòóðû
culturele activiteiten organiseren/organisatie van culturele activiteiten


Explanation:
Een letterlijke vertaling ('verhoging van het algemeen cultuurpeil') klinkt inderdaad wat belachelijk.
Je kunt m.i. best een van de aangehaalde vertalingen gebruiken, want daar het immers om.

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Marc Kuypers: Ik weet niet, gewoon organiseren lijkt me toch veel neutraler dan het peil opkrikken.
12 mins
  -> als het de activiteiten van bv. een niet op winst beluste vzw betreft wil ik dat nog geloven; anders niet

neutral  Vasilisa: "ontwikkelingsniveau" vind ik beter dan cultuurniveau
2 days18 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
ïîâûøåíèå îáùåãî óðîâíÿ êóëüòóðû
Verhogen van het algemene cultuurniveau


Explanation:
Ik zou toch ook hier voor de letterlijke vertaling durven gaan.

Marc Kuypers
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Huijer
17 hrs

neutral  Vasilisa: "ontwikkelingsniveau" vind ik beter dan cultuurniveau
2 days18 hrs