KudoZ home » Russian to Dutch » Education / Pedagogy

Усовершенствование++++

Dutch translation: managementverbetering van het concurrentievermogen van een onderneming


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Russian term or phrase:Усовершенствование++++
Dutch translation:managementverbetering van het concurrentievermogen van een onderneming
Entered by: Bram and Svetlana van Son-Kuzovkova

18:08 Jul 21, 2005
Russian to Dutch translations [PRO]
Education / Pedagogy
Russian term or phrase: Усовершенствование++++
"Усовершенствование управления конкурентноспособностью предприятия"
Название дипломной работы. У меня что-то сплошные "ваны" получаются :(((
Vervolmaking van management van concurrentievermogen van een onderneming
Svetlana Touloub
managementverbetering van het concurrentievermogen van een onderneming
Explanation:
Ê ñîæàëåíèþ, íàçâàíèÿ äèïëîìíûõ ðàáîò èëè ïðåäìåòîâ èíîãäà êàëüêà ñ àíãëèéñêîãî. Çäåñü íàâåðíî òî æå ñàìîå (management improvement of ...). Ïðè ïåðåâîäå íà ãîëëàíäñêèé/ôëàìàíäñêèé ïîëó÷àåòñÿ ñïëîøíàÿ áåëèáåðäà òèïà "managementverbetering van het concurrentievermogen van een onderneming".
Selected response from:

Bram and Svetlana van Son-Kuzovkova
Netherlands
Grading comment
Ñïàñèáî!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1managementverbetering van het concurrentievermogen van een ondernemingBram and Svetlana van Son-Kuzovkova
3Hoe een bedrijf zijn concurrentievermogen kan versterken
TMJS


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Óñîâåðøåíñòâîâàíèå++++
managementverbetering van het concurrentievermogen van een onderneming


Explanation:
Ê ñîæàëåíèþ, íàçâàíèÿ äèïëîìíûõ ðàáîò èëè ïðåäìåòîâ èíîãäà êàëüêà ñ àíãëèéñêîãî. Çäåñü íàâåðíî òî æå ñàìîå (management improvement of ...). Ïðè ïåðåâîäå íà ãîëëàíäñêèé/ôëàìàíäñêèé ïîëó÷àåòñÿ ñïëîøíàÿ áåëèáåðäà òèïà "managementverbetering van het concurrentievermogen van een onderneming".

Bram and Svetlana van Son-Kuzovkova
Netherlands
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Ñïàñèáî!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Huijer
10 hrs

12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Óñîâåðøåíñòâîâàíèå++++
Hoe een bedrijf zijn concurrentievermogen kan versterken


Explanation:
Als het om een titel gaat, zou ik het zo vertalen. Zoniet dan krijg je inderdaad een nogal houterige constructie met veel 'van'. Het woord management hoeft er voor mij niet in (volgens mij wordt dat niet gebruikt in combinatie met concurrentievermogen). In plaats van 'bedrijf' kan ook voor 'onderneming' (haar) worden gekozen.

TMJS
Works in field
Native speaker of: Dutch