KudoZ home » Russian to Dutch » Government / Politics

разгосударствление

Dutch translation: denationalisatie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Russian term or phrase:разгосударствление
Dutch translation:denationalisatie
Entered by: Nathalya

13:04 Nov 1, 2007
Russian to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Government / Politics / Privatisering
Russian term or phrase: разгосударствление
Zin:

"Процесс разгосударствления и приватизации предполагал создание слоя потенциальных собственников, а также формирование рынка ценных бумаг и его инфраструктуры."

Heeft iemand een goede suggestie? Dank u!
Nathalya
Belgium
denationalisatie
Explanation:
denationalisatie- (evt. denationaliserings-) en privatiseringsproces

Dit zijn gerelateerde termen (liberalisering, denationalisering en deregulering) en komen in de praktijk vaak samen met privatisering voor. Het verschil tussen aldeze termen onderling mag daarbij niet uit het oog verloren worden.



Selected response from:

Bram and Svetlana van Son-Kuzovkova
Netherlands
Grading comment
Spasibo! :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1denationalisatieBram and Svetlana van Son-Kuzovkova
4terugtrekking van de overheid (uit bijv. economie)
Marina Snoek


  

Answers


57 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
terugtrekking van de overheid (uit bijv. economie)


Explanation:
In de teksfragment hieronder wordt benadrukt dat een (gedeeltelijke terugtrekking van de overheid en privatisering niet hetzelfde is.
Een andere varinant zou kunnen zijn: loslaten van de overheidsbemoeienis

Marina Snoek
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in category: 4

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
denationalisatie


Explanation:
denationalisatie- (evt. denationaliserings-) en privatiseringsproces

Dit zijn gerelateerde termen (liberalisering, denationalisering en deregulering) en komen in de praktijk vaak samen met privatisering voor. Het verschil tussen aldeze termen onderling mag daarbij niet uit het oog verloren worden.





Example sentence(s):
  • In deze enge benadering wordt privatisering gelijkgesteld aan denationalisatie.

    Reference: http://66.102.9.104/search?q=cache:PmeuAD4hxo8J:statbel.fgov...
Bram and Svetlana van Son-Kuzovkova
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Spasibo! :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marina Snoek: mee eens
15 hrs
  -> Bedankt