KudoZ home » Russian to Dutch » Medical: Health Care

Медицинская карта

Dutch translation: medisch dossier


21:40 Dec 3, 2004
Russian to Dutch translations [PRO]
Medical - Medical: Health Care
Russian term or phrase: Медицинская карта
Ru-Ned
xxxVetaler
Dutch translation:medisch dossier
Explanation:
Åñëè ìåäèöèíñêàÿ êàðòà - ýòî âñå äàííûå î áîëüíîì. Ìîæåò áûòü, individueel medisch dossier?
Õîòÿ äëÿ Áåëüãèè è Ãîëëàíäèè ýòî ïîíÿòèå íåñêîëüêî øèðå, ÷åì â Ðîññèè.
Selected response from:

Svetlana Touloub
Grading comment
ñïàñèáî
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1medisch dossier
Svetlana Touloub
4medicijnkaart
Evert DELOOF-SYS


  

Answers


13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Ìåäèöèíñêàÿ êàðòà
medicijnkaart


Explanation:
Met b.v. 'medicijnkaart' kom je al een heel end...
Voorbeeld van gebruik:
... Eventueel kunt u opschrijven welke medicijnen u gebruikt en in welke hoeveelheden u ze gebruikt, bijvoorbeeld op een medicijnkaart of een medicijnpaspoort. ...
www.easyhealth-medicinfo.nl/.../ %7B0c574b24-1175-4d36-8bb7-7e29ed8f6d1e%7D.xml/ - 2

... 6. Medicijnkaart: Invullen indien geen medicijnkaart aanwezig is. ... 6. Indien Medicijnkaart Afwezig Naam medicijnen Dosering Hoeveel daags Stopdatum ...
www.transmuralezorg.nl/ pdf/overdrachtformulier-verkort.pdf -

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish

15 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Ìåäèöèíñêàÿ êàðòà
medisch dossier


Explanation:
Åñëè ìåäèöèíñêàÿ êàðòà - ýòî âñå äàííûå î áîëüíîì. Ìîæåò áûòü, individueel medisch dossier?
Õîòÿ äëÿ Áåëüãèè è Ãîëëàíäèè ýòî ïîíÿòèå íåñêîëüêî øèðå, ÷åì â Ðîññèè.

Svetlana Touloub
Native speaker of: Russian
PRO pts in category: 4
Grading comment
ñïàñèáî

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bram and Svetlana van Son-Kuzovkova
1 day4 hrs