KudoZ home » Russian to Dutch » Medical (general)

Ег

Dutch translation: Erytrocyten


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Russian term or phrase:Ег
Dutch translation:Erytrocyten
Entered by: Nathalya

05:46 Jul 7, 2008
Russian to Dutch translations [PRO]
Medical - Medical (general) / bloedanalyse/urine-analyse
Russian term or phrase: Ег
Afzonderlijke term in een lijst met indicatoren van een bloed- en urine-analyse:

Ег *10|2/l
Ег в п/зр

Dank u!
Nathalya
Belgium
Erytrocyten
Explanation:
Думаю, у вас небольшая опечатка. Если Er *1012, то речь идет об эритроцитах - erytorocyten (RBC - rode bloedcellen)

"При очередной явке в женскую консультацию в 9-10 недель беременности проведено общепринятое лабораторное обследование: общий анализ крови (Нв 127 г/л, Er 3,51012/л, Ht 0,34; лейкоцитов 6,4109/л, лимфоцитов - 26%; СОЭ 29 мм/час)

ER в п/зр - эритроциты в поле зрения - erytrocyten per gezichtsveld

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2008-07-07 09:38:00 GMT)
--------------------------------------------------

Вот еще одна ссылка:
Параметры «красной крови» определяли с помощью гематологического счетчика ЕZ-
822 фирмы “MVT”: количество эритроцитов (Er), гемоглобин (Hb), гематокрит (Ht)...

http://orel.rsl.ru/dissert/ivanov_d_o/ar.pdf
Selected response from:

Natalia Kharitonova
Netherlands
Grading comment
Dank u!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Erytrocyten
Natalia Kharitonova
3Oestrogeen
Max Nuijens


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Oestrogeen


Explanation:
Ik ben niet 100% zeker, maar denk dat het oestrogeen is. Dat is een verzameling hormonen die in lage concentraties voorkomen in de lichaamsvloeistoffen van mannen en in hogere concentraties vrouwen, waarbij de concentratie tijdens de menstruatiecyclus en zwangerschap fluctueert. Omdat het met name in het bloed en de urine vastgesteld kan worden, lijkt me dit een goede mogelijkheid.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Oestrogeen

http://ru.wikipedia.org/wiki/Эстрогены


Max Nuijens
Belarus
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Erytrocyten


Explanation:
Думаю, у вас небольшая опечатка. Если Er *1012, то речь идет об эритроцитах - erytorocyten (RBC - rode bloedcellen)

"При очередной явке в женскую консультацию в 9-10 недель беременности проведено общепринятое лабораторное обследование: общий анализ крови (Нв 127 г/л, Er 3,51012/л, Ht 0,34; лейкоцитов 6,4109/л, лимфоцитов - 26%; СОЭ 29 мм/час)

ER в п/зр - эритроциты в поле зрения - erytrocyten per gezichtsveld

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2008-07-07 09:38:00 GMT)
--------------------------------------------------

Вот еще одна ссылка:
Параметры «красной крови» определяли с помощью гематологического счетчика ЕZ-
822 фирмы “MVT”: количество эритроцитов (Er), гемоглобин (Hb), гематокрит (Ht)...

http://orel.rsl.ru/dissert/ivanov_d_o/ar.pdf


    Reference: http://www.ntpo.com/patents_medicine/medicine_1/medicine_231...
Natalia Kharitonova
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in RussianRussian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dank u!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Max Nuijens: plausibel, omdat rode bloedcellen goed zichtbaar zijn onder een microscoop, terwijl oestrogenen kleine moleculen zijn.
2 hrs

agree  Olga Tichomirova-ten Zijthoff
8 hrs