KudoZ home » Russian to Dutch » Other

plitka - batontsjik

Dutch translation: candy bar


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Russian term or phrase:plitka - batontsjik
Dutch translation:candy bar
Entered by: Vasilisa

12:04 Jan 15, 2004
Russian to Dutch translations [PRO]
Russian term or phrase: plitka - batontsjik
een "plitka" chocolade en een "batontsjik" chocolade. Is plitka een plak? en batontsjik een reep?
Kaat
candy bar
Explanation:
Íà ñ÷¸ò ïëèòêè - tablet èëè reep - cîãëàñíà.
À âîò äëÿ îáîçíà÷åíèÿ áàòîí÷èêà â íåäåðëàíäñêîì èñïîëüçóåòñÿ àíãëèéñêèé òåðìèí candy bar.
Selected response from:

Vasilisa
Grading comment
Thank you very much.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2Plak en reep
Svetlana Touloub
5 +1candy bar
Vasilisa
4plak - reep(je) (van bv. een plak/ of gewoon afzonderlijk)
Evert DELOOF-SYS
3Reep en stukje
Marc Kuypers


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Reep en stukje


Explanation:
Plitka is in ieder geval reep, batonsjik is een verkleinwoord voor baton wat naar mijn mening op het zelfde neer komt, een stukje chocolade dus.

Marc Kuypers
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 74

26 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Plak en reep


Explanation:
batontsijk chokoladny s nachinkoi - reep chocolade met vulling - R-N woordenboek, Honselaar

Svetlana Touloub
Native speaker of: Russian
PRO pts in pair: 100

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evert DELOOF-SYS: en nog wel op hetzelfde ogenblik ;)
3 mins

agree  xxxOlM: ik kan me nog vaag herinneren dat er ook bonbonnetjes waren die "batontsjik" heten, ze waren in de vorm van een cilinder. Bestaan die nog?
14 mins

26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
plak - reep(je) (van bv. een plak/ of gewoon afzonderlijk)


Explanation:
Als de puntjes op de i moeten staan, zou ik gaan voor een plak ('tablet', ook in het Engels 'tablet' - plitka) en reep(je) (van een plak, of gewoon afzonderlijk - baton = reep)

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 590

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
candy bar


Explanation:
Íà ñ÷¸ò ïëèòêè - tablet èëè reep - cîãëàñíà.
À âîò äëÿ îáîçíà÷åíèÿ áàòîí÷èêà â íåäåðëàíäñêîì èñïîëüçóåòñÿ àíãëèéñêèé òåðìèí candy bar.

Vasilisa
Native speaker of: Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 26
Grading comment
Thank you very much.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Svetlana Touloub: что-то в этом есть, Вась:)
13 mins

neutral  Evert DELOOF-SYS: 'candy(-) bar' in het Nederlands, als er zoiets als reep, plak, tablet bestaat? Niet echt, m.i. zeker niet hier - wordt wel in NL gebruikt
19 hrs