KudoZ home » Russian to Polish » Construction / Civil Engineering

теплоизоляционные плиты из ячеистого бетона

Polish translation: płyty termoizolacyjne wykonane z betonu komórkowego


11:52 Mar 23, 2007
Russian to Polish translations [PRO]
Construction / Civil Engineering
Russian term or phrase: теплоизоляционные плиты из ячеистого бетона
Уважаемые коллеги, я тут оказался немножко в раздумьях по поводу этого перевода. Может кто сталкивался или имеет возможность глянуть в спецсловаре.
Dmitry Pavlovsky
Belarus
Polish translation:płyty termoizolacyjne wykonane z betonu komórkowego
Explanation:
płyty termoizolacyjne wykonane z betonu komórkowego

--------------------------------------------------
Note added at 17 mins (2007-03-23 12:09:33 GMT)
--------------------------------------------------

http://betonkomorkowy.com.pl/poradnik/pr7/files/poradnik7.pd...

--------------------------------------------------
Note added at 28 mins (2007-03-23 12:20:59 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.budowairemont.decoartel.pl/modules/sections/index...

Beton komórkowy (np. Faelbet, Prefabet-Łagisza) powstaje w wyniku autoklawizacji: cementu, wapna, drobnego kruszywa takiego jak mielony piasek, popioły lotne, wody oraz dodatków porotwórczych. W zależności od gęstości objętościowej (chodzi o ilość porów w betonie), wyróżnia się kilka odmian betonu komórkowego. Wraz ze wzrostem porowatości rośnie izolacyjność cieplna, ale zmniejsza się zdolność przenoszenia obciążeń, czyli wytrzymałość na ściskanie. Beton komórkowy odmiany 400 i 500 stosuje się do wykonywania ścian zewnętrznych jednowarstwowych oraz jako materiał ocieplający. Z odmian o większej gęstości objętościowej wykonuje się ściany zewnętrzne warstwowe oraz ściany wewnętrzne.

Elementy wykonane z betonu komórkowego są białe lub szare, (gdy zawierają domieszki popiołów lotnych). Podstawowymi wyrobami z gazobetonu są ścienne elementy drobnowymiarowe. Elementy grubości do 12 cm nazywa się płytkami, grubsze uważa się za bloczki (do 36 cm grubości). Mają one różne kształty i wymiary (w zależności od producenta). Na ogół wysokość waha się od 20 do 24 cm, a szerokość od 49 do 59 cm. Powierzchnie boczne bloczków mogą być gładkie, wyprofilowane na pióro i wpust, oraz posiadać uchwyty montażowe ułatwiające przenoszenie i układanie. Produkowane są również elementy nadproży, wielkowymiarowe płyty ze zbrojonego betonu komórkowego, przeznaczone do wykonywania stropów, dachów, ścian w budynkach oraz elementy wentylacyjne. Renomowani producenci oferują szeroki asortyment produktów w ramach tzw. systemu, który obejmuje nie tylko same bloczki, ale również zaprawy klejowe, tynkarskie oraz komplety narzędzi specjalistycznych, pozwalające praktycznie na postawienie całego budynku w stanie surowym z betonu komórkowego.


--------------------------------------------------
Note added at 44 mins (2007-03-23 12:36:26 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.muratorplus.pl/17082_27414.htm
Selected response from:

Jolanta Cakke
Italy
Grading comment
Dzięki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3płyty termoizolacyjne wykonane z betonu komórkowego
Jolanta Cakke
4płyty z betonu porowatego (z lekkiego betonu komórkowego) z izolacją termiczną/cieplną
Andrzej Mierzejewski


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
płyty z betonu porowatego (z lekkiego betonu komórkowego) z izolacją termiczną/cieplną


Explanation:
Słownik Naukowo-Techniczny rosyjsko-polski WNT

Andrzej Mierzejewski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish

15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
płyty termoizolacyjne wykonane z betonu komórkowego


Explanation:
płyty termoizolacyjne wykonane z betonu komórkowego

--------------------------------------------------
Note added at 17 mins (2007-03-23 12:09:33 GMT)
--------------------------------------------------

http://betonkomorkowy.com.pl/poradnik/pr7/files/poradnik7.pd...

--------------------------------------------------
Note added at 28 mins (2007-03-23 12:20:59 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.budowairemont.decoartel.pl/modules/sections/index...

Beton komórkowy (np. Faelbet, Prefabet-Łagisza) powstaje w wyniku autoklawizacji: cementu, wapna, drobnego kruszywa takiego jak mielony piasek, popioły lotne, wody oraz dodatków porotwórczych. W zależności od gęstości objętościowej (chodzi o ilość porów w betonie), wyróżnia się kilka odmian betonu komórkowego. Wraz ze wzrostem porowatości rośnie izolacyjność cieplna, ale zmniejsza się zdolność przenoszenia obciążeń, czyli wytrzymałość na ściskanie. Beton komórkowy odmiany 400 i 500 stosuje się do wykonywania ścian zewnętrznych jednowarstwowych oraz jako materiał ocieplający. Z odmian o większej gęstości objętościowej wykonuje się ściany zewnętrzne warstwowe oraz ściany wewnętrzne.

Elementy wykonane z betonu komórkowego są białe lub szare, (gdy zawierają domieszki popiołów lotnych). Podstawowymi wyrobami z gazobetonu są ścienne elementy drobnowymiarowe. Elementy grubości do 12 cm nazywa się płytkami, grubsze uważa się za bloczki (do 36 cm grubości). Mają one różne kształty i wymiary (w zależności od producenta). Na ogół wysokość waha się od 20 do 24 cm, a szerokość od 49 do 59 cm. Powierzchnie boczne bloczków mogą być gładkie, wyprofilowane na pióro i wpust, oraz posiadać uchwyty montażowe ułatwiające przenoszenie i układanie. Produkowane są również elementy nadproży, wielkowymiarowe płyty ze zbrojonego betonu komórkowego, przeznaczone do wykonywania stropów, dachów, ścian w budynkach oraz elementy wentylacyjne. Renomowani producenci oferują szeroki asortyment produktów w ramach tzw. systemu, który obejmuje nie tylko same bloczki, ale również zaprawy klejowe, tynkarskie oraz komplety narzędzi specjalistycznych, pozwalające praktycznie na postawienie całego budynku w stanie surowym z betonu komórkowego.


--------------------------------------------------
Note added at 44 mins (2007-03-23 12:36:26 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.muratorplus.pl/17082_27414.htm

Jolanta Cakke
Italy
Works in field
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 6
Grading comment
Dzięki

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Monika Jakacka Márquez: :)
4 mins
  -> Dziękuję!

agree  Andrzej Mierzejewski: racja, przestrzeliłem z izolacją
31 mins
  -> Dziękuję!

agree  Janina Nowrot
3 hrs
  -> Dziękuję!