KudoZ home » Russian to Polish » Science

Связная речь

Polish translation: mowa ciągła


13:09 Jan 14, 2004
Russian to Polish translations [Non-PRO]
Science
Russian term or phrase: Связная речь
Название раздела в учебнике англ. языка.

(Linking in Connected Speech)
svtl
Polish translation:mowa ciągła
Explanation:
"Łączenie międzywyrazowe w mowie ciągłej"
â äŕííîě ńëó÷ŕĺ...

ďî÷ňč óâĺđĺí -- ŕđăóěĺíňű:

connected speech -- íŕ óđîâíĺ ńëîâ
continuous speach -- íŕ óđîâíĺ ôîíĺě

These could be either whole words for so-called connected speech recognition or sub-words such as phonemes for continuous speech recognition.
http://labrosa.ee.columbia.edu/doc/HTKBook21/node9.html

Connected Speech Recognition Speech recognition that allows the speaker to use short phrases with pauses in between, but not long, natural sentences
http://www22.verizon.com/about/technologies/showcase/speech/...



--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 50 mins (2004-01-14 16:59:16 GMT)
--------------------------------------------------

Łączenie międzywyrazowe:
Odmiana sandhi zewnętrznego występująca w języku francuskim, polegająca na wymawianiu normalnie niewymawianych spółgłosek, gdy następny wyraz zaczyna się od samogłoski. Np. est w zdaniu C\'est Pierre wymawiane jest jako [e], natomiast w zdaniu Pierre est un garçon (przed un) jako [et]. Podobny rodzaj sandhi występuje w brytyjskiej angielszczyźnie, gdzie w podobnych warunkach przywraca się [r], np. w zdaniu My car is nice [... ka:r iz ...].
http://grzegorj.w.interia.pl/gram/isopl/wymiany.html

ýňî â ęîíňĺęńňĺ ôîíĺňčęč! őîđîřî áű ďîńěîňđĺňü, î ÷¸ě ćĺ ýňîň đŕçäĺë :)

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 41 mins (2004-01-14 17:50:54 GMT)
--------------------------------------------------

Äë˙ ďîđ˙äęŕ îňěĺ÷ó ĺů¸ MOWA ŁĄCZONA
(ěĺńňî âđîäĺ ďđîôĺńńčîíŕëüíîĺ, íî ÍČĘŇÎ ęđîěĺ íčő ňŕę íĺ ďčřĺň!)

NAUCZYCIELSKIE KOLEGIUM JĘZYKÓW OBCYCH (NKJO)
... Fonetyka (Phonetics)...
... zdaniowy, formy słabe, mowa łączona (łączenie, elizja, asymilacja ...
www2.uj.edu.pl/ects/pl/wydzialy/filologia/kol_ang.html



Selected response from:

Wit
Grading comment
Łączenie międzywyrazowe

Ńďŕńčáî!

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2mowa ciągła
Wit
4mowa uporz±dkowana
Sergei Kramitch
3m?wienie zwi?zane
Yuri Smirnov
3powiązania logiczne
lim0nka


Discussion entries: 1





  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
m?wienie zwi?zane


Explanation:
Chyba tak?

--------------------------------------------------
Note added at 24 mins (2004-01-14 13:33:55 GMT)
--------------------------------------------------

mowienie zwiazane - \"o\" z kreska, \"a\" - ń őâîńňîě.

--------------------------------------------------
Note added at 26 mins (2004-01-14 13:35:20 GMT)
--------------------------------------------------

Ěîćĺň áűňü ĺůĺ \"mowienie plynne\".

... Tre 4 ci kszta?cenia Przedmiot 5 m?wienie do rzeczywistych s?uchaczy na temat
w?asnych osi 6 gni 7 8 , m?wienie p?ynne i poprawne, 5 pisanie w r? 9 nych ...
www.cen.uni.wroc.pl/download/naszezdrowie.pdf

Yuri Smirnov
Native speaker of: Native in BelarusianBelarusian, Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Maciej Andrzejczak: mуwienie zwi№zane jest bez sensu po polsku, mуwienie pіynne nie bardzo mi pasuje jako tytuі rozdziaіu
15 mins
  -> Zgadzam sie. Dzieki.

50 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Ńâ˙çíŕ˙ đĺ÷ü
mowa uporz±dkowana


Explanation:
1) Wygl±d powinien być pełen uszanowania, mowa winna być uporz±dkowana, wzrok winien być bystry, słuch winien być przenikliwy, my¶l winna być głęboka [...]
2)Nasza mowa nie jest uporz±dkowana . Nasza mowa jest chaosem a nie kosmosem i dlatego tak trudno jest [...]
(Coding: Central Europe, ISO)
Good Luck, Svtl!





    Reference: http://www.logonia.org/passwd/I_Ching/kp6-1.htm
    Reference: http://www.echoslonska.com/0201/debata/020103db_JozekKulisz_...
Sergei Kramitch
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in pair: 50

53 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Ńâ˙çíŕ˙ đĺ÷ü
powiązania logiczne


Explanation:
moze jakoś w tym kierunku?

connected /k'nektid/ adj
1. (related) [language, science, profession] pokrewny (to or with sth czemuś); [argument, story, sentence, topic, matter, structure, event] logicznie powiązany (to or with sth z czymś);
[PWN/Oxford]

lim0nka
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 20

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Ńâ˙çíŕ˙ đĺ÷ü
mowa ciągła


Explanation:
"Łączenie międzywyrazowe w mowie ciągłej"
â äŕííîě ńëó÷ŕĺ...

ďî÷ňč óâĺđĺí -- ŕđăóěĺíňű:

connected speech -- íŕ óđîâíĺ ńëîâ
continuous speach -- íŕ óđîâíĺ ôîíĺě

These could be either whole words for so-called connected speech recognition or sub-words such as phonemes for continuous speech recognition.
http://labrosa.ee.columbia.edu/doc/HTKBook21/node9.html

Connected Speech Recognition Speech recognition that allows the speaker to use short phrases with pauses in between, but not long, natural sentences
http://www22.verizon.com/about/technologies/showcase/speech/...



--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 50 mins (2004-01-14 16:59:16 GMT)
--------------------------------------------------

Łączenie międzywyrazowe:
Odmiana sandhi zewnętrznego występująca w języku francuskim, polegająca na wymawianiu normalnie niewymawianych spółgłosek, gdy następny wyraz zaczyna się od samogłoski. Np. est w zdaniu C\'est Pierre wymawiane jest jako [e], natomiast w zdaniu Pierre est un garçon (przed un) jako [et]. Podobny rodzaj sandhi występuje w brytyjskiej angielszczyźnie, gdzie w podobnych warunkach przywraca się [r], np. w zdaniu My car is nice [... ka:r iz ...].
http://grzegorj.w.interia.pl/gram/isopl/wymiany.html

ýňî â ęîíňĺęńňĺ ôîíĺňčęč! őîđîřî áű ďîńěîňđĺňü, î ÷¸ě ćĺ ýňîň đŕçäĺë :)

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 41 mins (2004-01-14 17:50:54 GMT)
--------------------------------------------------

Äë˙ ďîđ˙äęŕ îňěĺ÷ó ĺů¸ MOWA ŁĄCZONA
(ěĺńňî âđîäĺ ďđîôĺńńčîíŕëüíîĺ, íî ÍČĘŇÎ ęđîěĺ íčő ňŕę íĺ ďčřĺň!)

NAUCZYCIELSKIE KOLEGIUM JĘZYKÓW OBCYCH (NKJO)
... Fonetyka (Phonetics)...
... zdaniowy, formy słabe, mowa łączona (łączenie, elizja, asymilacja ...
www2.uj.edu.pl/ects/pl/wydzialy/filologia/kol_ang.html






    Reference: http://labrosa.ee.columbia.edu/doc/HTKBook21/node9.html
Wit
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 199
Grading comment
Łączenie międzywyrazowe

Ńďŕńčáî!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maciej Andrzejczak: to bкdzie to
1 hr
  -> dziкki! :) a propos -- wersja "mowa і№czona" wymagaіaby napisania "Ј№czenie w mowie і№czonej" ! :))

agree  Natalie
1 hr
  -> благодарю-с! :)




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
PRO (1): Wit