KudoZ home » Serbian to English » Bus/Financial

akcionarsko pravo

English translation: shareholder's right


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Serbian term or phrase:akcionarsko pravo
English translation:shareholder's right
Entered by: Dusica Milosavljevic

19:34 Jan 24, 2004
Serbian to English translations [PRO]
Bus/Financial
Serbian term or phrase: akcionarsko pravo
Radi se o firmi koja se bavi finansijskim konsaltingom, intervenise u firmama koje se privatizuju
Dusica Milosavljevic
Serbia
shareholder's right
Explanation:
ustanovljeni prevod za "akcionarsko pravo";

nalazi se u prevodima svih Shareholders Agreements (Akcionarskih ugovora) koji su u opticaju u Srbiji;

ako je vise akcionara (kao na pr. u nekim firmama u Srbiji), onda su to "shareholders rights"

i mada "stocks" u mnoz. moze da oznacava americku varijantu za "shares", "stockholder" po definiciji, ipak, nije isto sto i "shareholder"; "stockholder" je vlasnik "stoka" (berzanska terminologija", a "shareholder" vlasnik akcija, to jest akcionar

pre nekih mesec dana bilo je postavljeno pitanje (English monolingual pair) o razlici izmedju stock(s) i shares, pa mozete da pogledate u arhivi

HTH,
Tanja AbBramovic
Selected response from:

Tanja Abramovic
Grading comment
Mnogo hvala!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4shareholder's rightTanja Abramovic
5 +4stockholder's rightKaren Ordanic


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
stockholder's right


Explanation:
.


Karen Ordanic
Native speaker of: Native in CroatianCroatian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 68

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andjelo Miklic
1 hr
  -> Hvala.

agree  xxxNermina
2 hrs
  -> Hvala.

agree  Veronica Prpic Uhing: Stockholder is someone who holds shares of stock in a corporation
3 days6 hrs

agree  Nerman Jakubovic
13 days

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
shareholder's right


Explanation:
ustanovljeni prevod za "akcionarsko pravo";

nalazi se u prevodima svih Shareholders Agreements (Akcionarskih ugovora) koji su u opticaju u Srbiji;

ako je vise akcionara (kao na pr. u nekim firmama u Srbiji), onda su to "shareholders rights"

i mada "stocks" u mnoz. moze da oznacava americku varijantu za "shares", "stockholder" po definiciji, ipak, nije isto sto i "shareholder"; "stockholder" je vlasnik "stoka" (berzanska terminologija", a "shareholder" vlasnik akcija, to jest akcionar

pre nekih mesec dana bilo je postavljeno pitanje (English monolingual pair) o razlici izmedju stock(s) i shares, pa mozete da pogledate u arhivi

HTH,
Tanja AbBramovic


Tanja Abramovic
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in pair: 45
Grading comment
Mnogo hvala!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  miriana: Slazem se s tim da "stockholders" mogu biti i interesne grupe u preduzecu, odn. kompaniji, odnosno lica koja nisu akcionari a po nekom drugom osnovu imaju interesa u poslovanju, kao sto su investitori, povezane strane itd.
14 hrs
  -> hvala.

agree  IZIDA: Cak i u americkoj varijanti tacniji izraz je "shareholder"
1 day3 hrs
  -> U potpunosti se slazem. Hvala.

agree  mita
1 day8 hrs
  -> Hvala.

agree  Vuk Vujosevic
2 days15 hrs