ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Serbian to English » Finance (general)

menicna blanketa

English translation: blank bill of exchange

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Serbian term or phrase:menična blanketa
English translation:blank bill of exchange
Entered by: Tanja Abramovic

01:41 Aug 1, 2004
Serbian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
Serbian term or phrase: menicna blanketa
bill blank form?

Unapred hvala,
Tanja Abramovic
bill of exchange
Explanation:

‘Menična blanketa’ se jednom rečju zove ‘menica’

B/E. bill of exchange menica
i još puuuno sličnih skraćenica i objašnjenja termina SR>EN na:
http://www.carinskatarifa.com/pojmovi/skracenice.htm

Usto:
Srpski jezik Engleski jezik
menični platilac payer
menični platilac payee
menični posrednik bill broker
menični posrednik cambist
menični posrednik bill-broker
menični promet in exchange
menični promet circulation of bills
menični rok usance
menični ugovor bond of exchange

Srpski jezik Engleski jezik
menična pošiljka remitment

Srpski Engleski
menica bill of exchange
menica letter of exchange
menica draft
menica in exchange
menica bank draft, d.b.
menica letter of exchan
menica paper
menica bank draft
menica bank bill
menica bill
menica po viđenj draft at sight
menica po viđenj demand draft
menica po viđenj sight draft
menica po viđenj demand bill
menica po viđenj sight bill
menica po viđenju draft at sight
menica po viđenju demand draft
menica po viđenju demand bill
menica sa dugim long bill
menica sa kopija set of bills
menica sa lažnim potpisom kite
menica u duplikatu a set of exchange
====================================
Kao prazan formular/dokument kupljen u papirnici ...

BLANKO MENICA je (uglavnom) nešto drugo:

Intermex Carinska tarifa - Medjunarodni termini
... Blanko, Naziv za nepopunjene (bele) dokumente, ili delimično popunjene, koji su potpisani unapred (blanko ček, blanko menica, blanko punomoć), čime ...
www.carinskatarifa.com/pojmovi/medjunarodni_termini.htm - 101k -

Meridian Bank AD, Novi Sad [ Sredstva obezbeđenja ]
Sredstva obezbeđenja. Sredstva obezbeđenja plađanja koja se najčešće
koriste po zakonu u platnom prometu su: menica i bankarska garancija. ...
www.bankmeridian.com/index.php?section=7 - 14k

===============================================
DALJE:

Law in Economic Purposes
... Title: Securities - Bill of Exchange /Vrijednosni papiri - Mjenica i cek/ Author:
Pavao Rastovcan, Radojka Luger-Katusic Publisher: Informator, 1985. ...
www.cbic.efzg.hr/podrucja/pravo_ekonomija.htm - 46k -

te:
Week 6 Vocab - Business, banking, finances - English - Serbo-Croatian
... bill n;, račun,am;. bill of exchange n;, menica,ef;. wholesale n;, prodaja,ef;
na veliko. ... menica,ef;, bill of exchange n;. prodaja,ef; na veliko, wholesale n;. ...
www.public.asu.edu/~dsipka/ASU26LEX.HTM - 38k -



--------------------------------------------------
Note added at 53 mins (2004-08-01 02:34:55 GMT)
--------------------------------------------------

Treba li sa BLANK naglasiti da je prazna/nepotpisana/bez unešenih cifara kao:

BLANK BILL OF EXCHANGE

... to ćete Vi znati bolje od mene.
Selected response from:

BUZOV
Croatia
Grading comment
Kolega Buzov, mnogo hvala i na odgovoru i na linku s recnikom. Spasili ste me.
Ovi sinonimi me "ubijaju", kao i raznorazne gluposti ili nedorecenosti po recnicima.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5bill of exchange
BUZOV
4 +1REF.
BUZOV
3property blank-or owner's blankKRAT


  

Answers


46 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
bill of exchange


Explanation:

‘Menična blanketa’ se jednom rečju zove ‘menica’

B/E. bill of exchange menica
i još puuuno sličnih skraćenica i objašnjenja termina SR>EN na:
http://www.carinskatarifa.com/pojmovi/skracenice.htm

Usto:
Srpski jezik Engleski jezik
menični platilac payer
menični platilac payee
menični posrednik bill broker
menični posrednik cambist
menični posrednik bill-broker
menični promet in exchange
menični promet circulation of bills
menični rok usance
menični ugovor bond of exchange

Srpski jezik Engleski jezik
menična pošiljka remitment

Srpski Engleski
menica bill of exchange
menica letter of exchange
menica draft
menica in exchange
menica bank draft, d.b.
menica letter of exchan
menica paper
menica bank draft
menica bank bill
menica bill
menica po viđenj draft at sight
menica po viđenj demand draft
menica po viđenj sight draft
menica po viđenj demand bill
menica po viđenj sight bill
menica po viđenju draft at sight
menica po viđenju demand draft
menica po viđenju demand bill
menica sa dugim long bill
menica sa kopija set of bills
menica sa lažnim potpisom kite
menica u duplikatu a set of exchange
====================================
Kao prazan formular/dokument kupljen u papirnici ...

BLANKO MENICA je (uglavnom) nešto drugo:

Intermex Carinska tarifa - Medjunarodni termini
... Blanko, Naziv za nepopunjene (bele) dokumente, ili delimično popunjene, koji su potpisani unapred (blanko ček, blanko menica, blanko punomoć), čime ...
www.carinskatarifa.com/pojmovi/medjunarodni_termini.htm - 101k -

Meridian Bank AD, Novi Sad [ Sredstva obezbeđenja ]
Sredstva obezbeđenja. Sredstva obezbeđenja plađanja koja se najčešće
koriste po zakonu u platnom prometu su: menica i bankarska garancija. ...
www.bankmeridian.com/index.php?section=7 - 14k

===============================================
DALJE:

Law in Economic Purposes
... Title: Securities - Bill of Exchange /Vrijednosni papiri - Mjenica i cek/ Author:
Pavao Rastovcan, Radojka Luger-Katusic Publisher: Informator, 1985. ...
www.cbic.efzg.hr/podrucja/pravo_ekonomija.htm - 46k -

te:
Week 6 Vocab - Business, banking, finances - English - Serbo-Croatian
... bill n;, račun,am;. bill of exchange n;, menica,ef;. wholesale n;, prodaja,ef;
na veliko. ... menica,ef;, bill of exchange n;. prodaja,ef; na veliko, wholesale n;. ...
www.public.asu.edu/~dsipka/ASU26LEX.HTM - 38k -



--------------------------------------------------
Note added at 53 mins (2004-08-01 02:34:55 GMT)
--------------------------------------------------

Treba li sa BLANK naglasiti da je prazna/nepotpisana/bez unešenih cifara kao:

BLANK BILL OF EXCHANGE

... to ćete Vi znati bolje od mene.

BUZOV
Croatia
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Kolega Buzov, mnogo hvala i na odgovoru i na linku s recnikom. Spasili ste me.
Ovi sinonimi me "ubijaju", kao i raznorazne gluposti ili nedorecenosti po recnicima.

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
REF.


Explanation:
I drugi puta koleginice !

Sa druge strane:

http://www.wordreference.com/definition/blank endorsement.ht...
blank endorsement
noun an endorsement on a bill of exchange, cheque, etc., naming no payee and thus making the endorsed sum payable to the bearer
Also called: endorsement in blank

blanket ['bl©ˇ©Żk©Ąt]
noun
1 a large piece of thick cloth for use as a bed covering, animal covering, etc., enabling a person or animal to retain much of his natural body heat
2 a concealing cover or layer, as of smoke, leaves, or snow
3 a rubber or plastic sheet wrapped round a cylinder, used in offset printing to transfer the image from the plate, stone, or forme to the paper
etcˇ¦
[ETYMOLOGY: 13th Century: from Old French blancquete, from blanc; see BLANK]

blank [bl©ˇ©Żk]
adjective
1 (of a writing surface) bearing no marks; not written on
2 (of a form, etc.) with spaces left for details to be filled in
3 without ornament or break; unrelievedexample: a blank wall
4 not filled in; empty; voidexample: a blank space
etcˇ¦
---
bill of exchange
noun (now chiefly in foreign transactions) a document, usually negotiable, containing an instruction to a third party to pay a stated sum of money at a designated future date or on demand

=======================================
http://www.ftmarketwatch.com/dictionary/Blank_endorsement.ht...
Blank endorsement An Endorsement consisting of nothing but a signature and allowing any Party in Possession of the endorsed item to execute a Claim.

http://www.bartleby.com/61/27/B0312700.html
blank endorsement

NOUN: An endorsement on a check or negotiable note that names no payee, making it payable to the bearer. Also called endorsement in blank

DAKLE - OPREZNO !


BUZOV
Croatia
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vuk Vujosevic
8 days

1766 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
property blank-or owner's blank


Explanation:
Thanks Proz.com for Your ''good words'' anyway...

KRAT
Works in field
Native speaker of: Creek