KudoZ home » Serbo-Croat to English » Advertising / Public Relations

toreta

English translation: turret


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Serbo-Croat term or phrase:toreta
English translation:turret
Entered by: Bogdan Petrovic

21:29 Sep 21, 2007
Serbo-Croat to English translations [PRO]
Advertising / Public Relations
Serbo-Croat term or phrase: toreta
Reklamiranje – prezentacija izvršiće se u okviru manifestacije xxxx na sledeće načine (kumulativno)

- logotip sponzora na 2 punkta
- logotip na zvanicnom baneru
- logotip na toretama (2 komada)
Bogdan Petrovic
Serbia
turret
Explanation:
Izgleda da je u pitanju mala kula:

Otvaraju se dveri, tamjan, voštanice, tanki zraci svetla iz kupole i bočnih prozora, kamere na toretama postavljene naspram Raspeća, nadomak licu Bogočoveka, u sam centar freske Uspenja Bogorodice, otkrivene pedesetih godina prošlog veka.
http://danas.co.yu/20040805/periskop1.html#5

Sa stražarnica na toretama uz kulu "Gornji ugao" i kulu "Sv. Frana" propala žbuka se otuca i nadomješta novom žbukom u dva sloja.
http://www.dubrovnik-heritage.hr/Kontakti/obnova_mincete/obn...

Čini se da je reč španskog porekla:

španski: torreta

torreta sf
1 (Aer, Mil, Náut) turret
http://dictionary.reverso.net/spanish-english/torreta

tur·ret (plural tur·rets)
small tower: a small rounded tower that projects from a wall or corner of a large building such as a castle
http://encarta.msn.com/encnet/features/dictionary/Dictionary...

turret
a little tower; specifically : an ornamental structure at an angle of a larger structure
http://www.m-w.com/cgi-bin/dictionary?book=Dictionary&va=tur...

--------------------------------------------------
Note added at 24 mins (2007-09-21 21:54:13 GMT)
--------------------------------------------------

…ugaona kružna kula (toreta) na sjeveroistočnom dijelu…
http://www.casopis-gradjevinar.hr/dokumenti/200210/4.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 27 mins (2007-09-21 21:56:59 GMT)
--------------------------------------------------

Toreta ispod tvrđave sv. Luke je polukružni bastion s masivnim kosim zidima, koji u temeljima imaju debljinu od cca 5 m.
http://www.dubrovnik-heritage.hr/Zadaaee_drustva/gradske_zid...

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2007-09-22 09:25:37 GMT)
--------------------------------------------------

Na stranici sa Anirinog linka stoji:
TORETE mogu biti upotrebljene: u reklamne svrhe, kao sudijski ili novinarski tornjevi (sa ili bez platforme), toranj za ozvučenje, itd.
http://www.rentevent.co.yu/katalog/torete-skele.htm

Lako se može desiti je u pitanju toranj-skela na kome će biti postavljena reklama, kao na ovom koncertu:
http://www.rentevent.co.yu/reference/images_reference/2006-c...

U tom slučaju, odgovarajući prevod bi bio „scaffold tower“ ili „scaffolding tower“.
Selected response from:

Aleksandar Medić
Grading comment
stavio sam advertising turret, pa sta bude. Hvala!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +1turretAleksandar Medić
3advertising column
Dubravka Hrastovec


Discussion entries: 4





  

Answers


10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
advertising column


Explanation:
Nagađam da bi u pitanju mogao biti oglasni stup.
Nekoliko ilustraciji u referenci:


    Reference: http://images.google.hr/images?hl=hr&q=%2B%22advertising%20c...
Dubravka Hrastovec
Croatia
Specializes in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian

21 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
turret


Explanation:
Izgleda da je u pitanju mala kula:

Otvaraju se dveri, tamjan, voštanice, tanki zraci svetla iz kupole i bočnih prozora, kamere na toretama postavljene naspram Raspeća, nadomak licu Bogočoveka, u sam centar freske Uspenja Bogorodice, otkrivene pedesetih godina prošlog veka.
http://danas.co.yu/20040805/periskop1.html#5

Sa stražarnica na toretama uz kulu "Gornji ugao" i kulu "Sv. Frana" propala žbuka se otuca i nadomješta novom žbukom u dva sloja.
http://www.dubrovnik-heritage.hr/Kontakti/obnova_mincete/obn...

Čini se da je reč španskog porekla:

španski: torreta

torreta sf
1 (Aer, Mil, Náut) turret
http://dictionary.reverso.net/spanish-english/torreta

tur·ret (plural tur·rets)
small tower: a small rounded tower that projects from a wall or corner of a large building such as a castle
http://encarta.msn.com/encnet/features/dictionary/Dictionary...

turret
a little tower; specifically : an ornamental structure at an angle of a larger structure
http://www.m-w.com/cgi-bin/dictionary?book=Dictionary&va=tur...

--------------------------------------------------
Note added at 24 mins (2007-09-21 21:54:13 GMT)
--------------------------------------------------

…ugaona kružna kula (toreta) na sjeveroistočnom dijelu…
http://www.casopis-gradjevinar.hr/dokumenti/200210/4.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 27 mins (2007-09-21 21:56:59 GMT)
--------------------------------------------------

Toreta ispod tvrđave sv. Luke je polukružni bastion s masivnim kosim zidima, koji u temeljima imaju debljinu od cca 5 m.
http://www.dubrovnik-heritage.hr/Zadaaee_drustva/gradske_zid...

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2007-09-22 09:25:37 GMT)
--------------------------------------------------

Na stranici sa Anirinog linka stoji:
TORETE mogu biti upotrebljene: u reklamne svrhe, kao sudijski ili novinarski tornjevi (sa ili bez platforme), toranj za ozvučenje, itd.
http://www.rentevent.co.yu/katalog/torete-skele.htm

Lako se može desiti je u pitanju toranj-skela na kome će biti postavljena reklama, kao na ovom koncertu:
http://www.rentevent.co.yu/reference/images_reference/2006-c...

U tom slučaju, odgovarajući prevod bi bio „scaffold tower“ ili „scaffolding tower“.

Aleksandar Medić
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 4
Grading comment
stavio sam advertising turret, pa sta bude. Hvala!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anira: Mozda bi se moglo, u slucaju koji navodite, ispred "turret" ili "tower" dodati i "advertising".
5 hrs
  -> Hvala.

neutral  Dubravka Hrastovec: Najpoznatija toreta u Hrv. nalazi se na otoku Silbi: http://www.silba.net/slike/toreta.jpg
9 hrs