KudoZ home » Slovak » Education / Pedagogy

abstrakt

Slovak translation: sumár


08:36 Mar 11, 2008
Slovak to Slovak translations [PRO]
Education / Pedagogy
Slovak term or phrase: abstrakt
Ide o slovo 'Abstrakt' , ako 'zhrnutie' diplomovej prace (na titul Bakalara).

Je nejaky rozdiel medzi 'abstract' a 'summary'. Britska a americka anglictina?

co sa viac pouziva?

dakujem za pomoc
Andrea Demovič
Slovak translation:sumár
Explanation:
rozdiel medzi abstraktom a sumárom je ten, že abstrakt je stručnejší, kým sumár bakalárskej práce má mať rozsah jednu stranu (max.) u nás (FCHPT) sa používa summary.
Selected response from:

peter zalupsky
Slovakia
Grading comment
Dakujem za objasnenie.
Pomohlo mi to vybrat spravne slovo.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2abstract
Mike Gogulski
5 -1sumár
peter zalupsky
4summary
Igor Liba


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
abstract


Explanation:
"Abstract" is the formal term used for the summary which is given to head an academic paper.


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Abstract_(summary)
Mike Gogulski
Slovakia
Native speaker of: English
Notes to answerer
Asker: dakujem

Asker: Poziadala som moderatorku o riesenie. Vy by ste mali dostat body za 'glossary' entry a pan Zalupsky za vysvetlenie. 'What a mess' - apologies.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  vic voskuil
6 mins

agree  Veronika Repikova: V akademické praxi používáme "abstract".
47 mins

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
summary


Explanation:
another tip

Igor Liba
Slovakia
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
Notes to answerer
Asker: dakujem


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  vic voskuil: but far from better than "abstract"
7 mins

11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
sumár


Explanation:
rozdiel medzi abstraktom a sumárom je ten, že abstrakt je stručnejší, kým sumár bakalárskej práce má mať rozsah jednu stranu (max.) u nás (FCHPT) sa používa summary.

peter zalupsky
Slovakia
Native speaker of: Native in SlovakSlovak, Native in CzechCzech
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dakujem za objasnenie.
Pomohlo mi to vybrat spravne slovo.
Notes to answerer
Asker: To je pravda, ja som to nejak pokazila, snazila som sa vlozit do 'glossary' anglicke slovo. A tuto odpoved som chcela vybrat lebo mi najviac pomohla na objasnenie 2 vyrazov.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Mike Gogulski: shenanigans! "sumár" isn't even English!
15 mins




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
Non-PRO (1): vic voskuil