KudoZ home » Slovak to English » Construction / Civil Engineering

intravilán

English translation: within/in the territory of the town/city


07:47 Aug 15, 2006
Slovak to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
Slovak term or phrase: intravilán
územie, na ktorom bude realizovaná výstavba sa nachádza v intraviláne mesta XX...

intravilán = zastavaná časť územia obce
Uncle
English translation:within/in the territory of the town/city
Explanation:
Let's keep it easy :-)
Selected response from:

Martin Janda
Czech Republic
Grading comment
Thanks.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5intravillan >>>Maria Chmelarova
5within city limits
webguru
5urban spacesrubkova
3within/in the territory of the town/city
Martin Janda


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
within/in the territory of the town/city


Explanation:
Let's keep it easy :-)

Martin Janda
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 3
Grading comment
Thanks.

54 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
urban space


Explanation:
from press releases of Architects' Council of Europe


    Reference: http://www.ace-cae.org
srubkova
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 80

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
within city limits


Explanation:
or: within the town limits

webguru
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in SlovakSlovak

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
intravillan >>>


Explanation:
Cekom slobodne mozete pouzit medzinarodne znamy vyraz intravilan, co nie je len zastavana cas t obce ale aj pozemky urcene na zastavbu. Opakom je extravilan, uzemie za hranicami zastavanej casti.
Skuste si to vyGOOGLOvat.

--------------------------------------------------
Note added at 15 hrs (2006-08-15 23:29:10 GMT)
--------------------------------------------------

Mate pravdu ze vacsina stranok sa tyka Ro. Ak su pisane po anglicky, znamena to ze slovo je zname kazdemu kto sa problemom zaobera. Internet poskytuje mnoho inych stranok z Ciech, Slovenska, Madarska, a .... ktore su tiez pisane v anglictine, za predpokladu ze citajuci vie o com sa pise.
Ak robite preklad do UK angl. tam by ste nemali mat problem. USA ang. mozno je nahradny termin nakolko Sev. Am. uzivanie pozemkov na vystavbu ma iny charakter ako v E. V Europe su hranice osad, dedin, miest a potom je ostatna poda na polnoh. a ine vyuzitie ...
Skuste www.landreg.gov.uk/assets/library/documents/wpla_inv3.pdf
tyka sa celej E. a S.A. obsihnute s 223 strankach. vela stastia.

Tuna, kde je volna zem, tam sa vybuduje nakupne stredisko

Maria Chmelarova
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 21
Notes to answerer
Asker: Skusal som anglicke online slovniky a zda sa ze tento vyraz sa v angl. hovoriacich krajinach nepouziva.... tak neviem. Google ukazuje skoro same rumunske stranky (domena ".ro")!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  webguru: I have not come across it being used in Australia...
15 hrs
  -> Thanks, it might be the same reason as I wrote about N.A.