KudoZ home » Spanish to Catalan » Cooking / Culinary

estrujar

Catalan translation: prémer


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:estrujar
Catalan translation:prémer
Entered by: Ernesto Alcala Jimenez

11:48 Oct 24, 2007
Spanish to Catalan translations [PRO]
Cooking / Culinary
Spanish term or phrase: estrujar
Estrujar la masa, para obtener una pequeña porción entre los dedos. "Esprémer o prémer la pasta" es lo que se me ocurre. ¿Algina sugerencia?
Ernesto Alcala Jimenez
Australia
esprémer
Explanation:
Jo també diria esprémer:

Aquí et poso les definicions de les dues paraules:

María Moliner:
estrujar (del sup. lat. vg. «extorculäre», exprimir)
1 tr. Apretar una ÷cosa para sacarle el jugo u otra cosa que tenga dentro: ‘Estrujar un limón’. Ô Exprimir. Þ Achuchar, apañuscar, apretujar, atortujar, braznar. Ó *Apretar. *Exprimir. *Prensa.

DIEC:
esprémer
1 v. tr. [LC] Prémer fortament (una cosa) per fer-ne sortir el suc, el líquid que conté. Esprémer una taronja. Esprémer un mocador mullat. Esprémer un gra, un tumor.

Sort!
Selected response from:

Mercè Guitart Ribas
Spain
Grading comment
Gràcies!
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1prémer, masegar, fonyar, pitjar, estovar
xavierbc
4 +1esprémer
Mercè Guitart Ribas


Discussion entries: 2





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
esprémer


Explanation:
Jo també diria esprémer:

Aquí et poso les definicions de les dues paraules:

María Moliner:
estrujar (del sup. lat. vg. «extorculäre», exprimir)
1 tr. Apretar una ÷cosa para sacarle el jugo u otra cosa que tenga dentro: ‘Estrujar un limón’. Ô Exprimir. Þ Achuchar, apañuscar, apretujar, atortujar, braznar. Ó *Apretar. *Exprimir. *Prensa.

DIEC:
esprémer
1 v. tr. [LC] Prémer fortament (una cosa) per fer-ne sortir el suc, el líquid que conté. Esprémer una taronja. Esprémer un mocador mullat. Esprémer un gra, un tumor.

Sort!

Mercè Guitart Ribas
Spain
Specializes in field
Native speaker of: Native in SpanishSpanish, Native in CatalanCatalan
PRO pts in category: 2
Grading comment
Gràcies!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ramon Vidal
39 mins
  -> gràcies!

26 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
prémer, masegar, fonyar, pitjar, estovar


Explanation:
Encara que prémer o esprémer són més genèrics, són els més comunament emprats a l'hora de parlar de manipulacions per fer pa i pastes.
Masegar és sotmetre (alguna cosa) a pressions, fregadissos, batzegades, etc., que tendeixen a arrugar-la, a emmatxucar-la.
Fonyar és el verb que s'empra, precisament, per prémer i masegar (alguna cosa) fent amb la mà els mateixos moviments que per a fonyar una pasta, encara que s'utilitza principalment en el cas del raïm.
Etcètera. Suposo que dependrà del context, que no has explicat. De qualsevol forma, et recomano que usis /premeu/ i no els infinitius per descriure accions culinàries. Escalfeu l'aigua, premeu la massa, estireu-la, etc.


    Reference: http://dlc.iec.cat/results.asp?txtEntrada=fonyar&operEntrada...
xavierbc
Spain
Works in field
Native speaker of: Native in CatalanCatalan
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Els infinitius els faig servir només per definir l'acció, prémer la pasta, cantar una cançó, anar al cinema... moltes gràcies de tota manera per la teva apreciació tan acurada.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marta Gavalda
20 mins