KudoZ home » Spanish to Catalan » General / Conversation / Greetings / Letters

acusar recibo

Catalan translation: acusar recepció


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:acusar recibo
Catalan translation:acusar recepció
Entered by: Anna Martinez

07:36 Jul 6, 2007
Spanish to Catalan translations [Non-PRO]
General / Conversation / Greetings / Letters
Spanish term or phrase: acusar recibo
Bon dia a tothom! Algú em podria confirmar la manera correcta en català per a l'expressió castellana "acusar recibo" que es fa servir en correspondència comercial? He trobar "justificar recepció", però em sona una mica estrany.

Mercès per avançat! :)

Anna
Anna Martinez
United Kingdom
acusar recepció
Explanation:
Segons el Termcat:

ca acusar recepció, loc v
ca justificar recepció, loc v sin. compl.
es acusar recibo

Com pots veure, «justificar recepció» és un sinònim complementari, que es pot fer servir però no és el terme principal.

Espero que t'ajudi.

Teresa

Selected response from:

Teresa Miret
Grading comment
Gràcies, Tessa! :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2acusar recepció
Teresa Miret
5acusar rebut
xavierbc


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
acusar recepció


Explanation:
Segons el Termcat:

ca acusar recepció, loc v
ca justificar recepció, loc v sin. compl.
es acusar recibo

Com pots veure, «justificar recepció» és un sinònim complementari, que es pot fer servir però no és el terme principal.

Espero que t'ajudi.

Teresa




    Reference: http://www.termcat.cat
Teresa Miret
Native speaker of: Native in CatalanCatalan, Native in SpanishSpanish
Grading comment
Gràcies, Tessa! :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  celiacp: http://ec.grec.net/lexicx.jsp?GECART=0002413
6 mins
  -> Moltes gràcies!

agree  clessidra: clessidra
1 hr
  -> Moltes gràcies!

2 days9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
acusar rebut


Explanation:
Tant és recepció com rebut

Example sentence(s):
  • L'empresa estarà obligada a acusar rebut, de forma immediata i per escrit,
  • De tota sanció se'n donarà trasllat per escrit a l'interessat, el qual haurà d'acusar rebut o signar, conforme se li notifica la comunicació.

    Reference: http://https://www.gencat.net/diari/4723/06229068.htm
    Reference: http://www.gencat.cat/diari/4559/05354094.htm
xavierbc
Spain
Works in field
Native speaker of: Native in CatalanCatalan
PRO pts in category: 17




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
PRO (1): xavierbc