KudoZ home » Spanish to Catalan » Law (general)

en modificación a

Catalan translation: com a modificació


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:en modificación a
Catalan translation:com a modificació
Entered by: LPons

21:55 Jul 1, 2007
Spanish to Catalan translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Spanish term or phrase: en modificación a
Hola,

El text és una pòlissa d'assegurances i s'hi repeteix moltes vegades la construcció "en modificación a lo indicado en el apartado A..." i no estic segura d'utilitzar en català "en modificació al que s'indica a l'apartat A..."
Com ho veieu? Trobeu alguna expressió més adient?

Gràcies,
Lurdes
LPons
Spain
com a modificació
Explanation:
És habitual en llenguatge administratiu, lleis, etc.
Selected response from:

xavierbc
Spain
Grading comment
Gràcies a tothom!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5com a modificació
xavierbc
4com a esmena a
Fortheringay
3en contra del que s'indica / a diferència del que s'indica
Ilie Oleart
3(...) modificació aMaria Camps
3en modificació a
Laura Calvo Valdivielso
3modificant-hi el que es deia a...
Helena Diaz del Real


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
modificant-hi el que es deia a...


Explanation:
Hola Lurdes,
potser aquesta suggerència meva et fa una mica de favor...
Que vagi bé,
Helena

Helena Diaz del Real
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in SpanishSpanish, Native in CatalanCatalan
PRO pts in category: 4

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
en contra del que s'indica / a diferència del que s'indica


Explanation:
Hola
Una altra suggerència, tot i que l'opció de l'Helena em sembla més que adient.
Adéu

Ilie Oleart
Specializes in field
Native speaker of: Native in SpanishSpanish, Native in FrenchFrench

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
com a esmena a


Explanation:
Jo personalment no utilizaria un gerundi, ja que en català l'ús principal i més correcte és per a una acció que es desenvolupa al mateix temps que una altra.
Per això prefereixo utilizar una perífrasi amb un substantiu.

Fortheringay
Spain
Specializes in field
Native speaker of: Native in CatalanCatalan, Native in SpanishSpanish

10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
en modificació a


Explanation:
Per a no arriscar-me, jo posaria simplement "en modificació a allò que...". M'agrada "esmena", però és un terme tècnic amb un significat molt concret en segons quins contextos i potser portaria a confusió.

Laura Calvo Valdivielso
Spain
Native speaker of: Native in SpanishSpanish, Native in CatalanCatalan

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
(...) modificació a


Explanation:
Jo estic d'acord amb Fortheringay, no hi posaria el gerundi. Depenent del context es pot variar una mica però, com la Laura, jo faria servir la paraula 'modificació'. Segons quins textos administatius sovint són molt inflexibles. Tot i que alguns contextos permeten canvis més forts.

Per exemple:

Propuestas en modificación a la ley A > Propostes de modificació a la llei A
> Propostes per modificar la llei A
> Propostes que modifiquen la llei A

Si aquests solucions no les veus aplicables, potser també podries fer una combinació de les dues últimes respostes:

Com a modificació a




--------------------------------------------------
Note added at 15 horas (2007-07-02 13:38:37 GMT)
--------------------------------------------------

O com a modificació de

Maria Camps
Native speaker of: Native in CatalanCatalan

19 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
com a modificació


Explanation:
És habitual en llenguatge administratiu, lleis, etc.

Example sentence(s):
  • Com a modificació d'allò que disposa (d'allò que s'assenyala)

    Reference: http://www.gencat.net/generalitat/cat/estatut/disposicions.h...
xavierbc
Spain
Native speaker of: Native in CatalanCatalan
PRO pts in category: 8
Grading comment
Gràcies a tothom!