KudoZ home » Spanish to Catalan » Other

cayena

Catalan translation: pebre de Caiena


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:cayena
Catalan translation:pebre de Caiena
Entered by: Aida GarciaPons

07:12 Aug 26, 2002
Spanish to Catalan translations [Non-PRO]
/ culinari
Spanish term or phrase: cayena
també d'un altre plat africà. Vaja, de molts plats africans!
Aquest cop la cayena de u ser una espècia, perquè la volen mòlta. No l'he trobada enlloc en català, algú ho sap?
pot ser que sigui igual però enlloc de la y una i: Caiena?
Aida GarciaPons
United States
caiena
Explanation:
En una plata fonda barrejar la carn de salsitxa, un ou, 4 o 5 culleres soperes d’una barreja d’all i julivert picats, una polsada de piment de Caiena en pols, sal i pebre. Ben barrejar. Es poden afegir els tentacles i les aletes picats.

Farcir els calamarsos i tancar-los picant en dos llocs amb un palillo o amb dos punts de costura.



http://www.cg66.fr/Vie_Pratique/Cuisine_Catalane/CCA-Catalan...
Selected response from:

OneDocument, S.L.
Spain
Grading comment
Moltes gràcies a tots els que heu respòs, i també als que heu votat.
Acabo de trobar tmb unes pàgines de receptes de cuina on surt el pebre de Caiena. Les apunto perquè quedin aquí en un futur:
http://www.tvc.es/cuines/cent5/cargols.htm
http://www.tvc.es/cuines/hispania/llagost.htm
http://www.salimar.net/Receptes/Novetats/carpaccio.htm (aquí hi ha algunes faltes, però es pot consultar...)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2caiena
OneDocument, S.L.
5BitxoImma
5Cayenne pepper
Amanda Tozer
1¿Es la guindilla?xxxCGLTRAD


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
caiena


Explanation:
En una plata fonda barrejar la carn de salsitxa, un ou, 4 o 5 culleres soperes d’una barreja d’all i julivert picats, una polsada de piment de Caiena en pols, sal i pebre. Ben barrejar. Es poden afegir els tentacles i les aletes picats.

Farcir els calamarsos i tancar-los picant en dos llocs amb un palillo o amb dos punts de costura.



http://www.cg66.fr/Vie_Pratique/Cuisine_Catalane/CCA-Catalan...

OneDocument, S.L.
Spain
Native speaker of: Native in SpanishSpanish
Grading comment
Moltes gràcies a tots els que heu respòs, i també als que heu votat.
Acabo de trobar tmb unes pàgines de receptes de cuina on surt el pebre de Caiena. Les apunto perquè quedin aquí en un futur:
http://www.tvc.es/cuines/cent5/cargols.htm
http://www.tvc.es/cuines/hispania/llagost.htm
http://www.salimar.net/Receptes/Novetats/carpaccio.htm (aquí hi ha algunes faltes, però es pot consultar...)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lidius: Però a la base de dades del Termcat en diuen "pebre de Caiena" o "pebre vermell". Això de "piment" que surt a la recepta és correcte ("palillo" no) però poc usual.
1 hr

agree  Alex Gibert: ja m'està agafant gana..
10 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Cayenne pepper


Explanation:
és aixó.

Amanda Tozer
Native speaker of: English

11 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
¿Es la guindilla?


Explanation:

Hola,

En Google me encontré con una receta, en español, y como equivalente de "cayena" aparecía "guindilla":
http://www.paisvasco.net/recetas/recetasemana26.html

Ignoro cómo se dice en catalán
Saludos,
Cristina

xxxCGLTRAD

4 days   confidence: Answerer confidence 5/5
Bitxo


Explanation:
A casa meva tota la vida se n'ha dit bitxo, de la "cayena", i pel que tinc entès, per la zona on visc jo tothom en diu bitxo. Ho vaig mirar en un dels pots que venen als súpers, i al pot de la Cayena rama hi havia el bitxo de tota la vida.

Imma
Spain