KudoZ home » Spanish to Dutch » Accounting

sobregiradas

Dutch translation: overgedisponeerd - sobregirado (voltooid deelwoord)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:sobregiradas
Dutch translation:overgedisponeerd - sobregirado (voltooid deelwoord)
Entered by: Adela Van Gils

08:57 Mar 9, 2007
Spanish to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting / auditoría
Spanish term or phrase: sobregiradas
En un informe de auditoría escrito en español de perú dice que algunas partidas del presupuesto aparecían "sobregiradas". Qué siginifica?

Hay un equivalente en Neerlandés?

Gracias!
Adela Baena
overgedisponeerd - sobregirado (voltooid deelwoord)
Explanation:
sobregirar = overdisponeren.

overdraw in het Engels.

Er zijn heel veel verwijzingen op het net, zelfs binnen Kudoz via de Engelse term.

Ik heb het gevonden via Dict. for Int. Trade in five languages en Kramer business woordenboek.
Succes.

Het zelfstandig naamwoord is overdisponering of overdispositie
Selected response from:

Adela Van Gils
Netherlands
Grading comment
Gracias!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5overgedisponeerd - sobregirado (voltooid deelwoord)
Adela Van Gils
3 +1overschrijden
Luc Dielis


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
overschrijden


Explanation:
een bepaald bedrag overschrijden?

Luc Dielis
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marga Demmers
1 day3 hrs

7 days   confidence: Answerer confidence 5/5
overgedisponeerd - sobregirado (voltooid deelwoord)


Explanation:
sobregirar = overdisponeren.

overdraw in het Engels.

Er zijn heel veel verwijzingen op het net, zelfs binnen Kudoz via de Engelse term.

Ik heb het gevonden via Dict. for Int. Trade in five languages en Kramer business woordenboek.
Succes.

Het zelfstandig naamwoord is overdisponering of overdispositie

Adela Van Gils
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Gracias!