KudoZ home » Spanish to Dutch » Art/Literary

sólo saliera con el gato

Dutch translation: kat, krik


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:gato
Dutch translation:kat, krik
Entered by: Leo van Zanten

18:40 May 20, 2002
Spanish to Dutch translations [Non-PRO]
Art/Literary
Spanish term or phrase: sólo saliera con el gato
Hijas! Que no presumís poco con vuestros señores! Como si sólo saliera con el gato.
Benedicte Annys
..sneller dan zijn eigen schaduw....
Explanation:
Gezien het aantal KudoZ vragen in de afgelopen dagen, denk ik dat je bij het aannemen van deze opdracht sneller dan je eigen schaduw bent geweest. :)

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-20 22:56:23 (GMT)
--------------------------------------------------

Misschien is dit iets:
\"...alsof je alleen even de kat uit laat.\"
Selected response from:

Leo van Zanten
United States
Grading comment
muchas gracias
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5..sneller dan zijn eigen schaduw....
Leo van Zanten
4zie onder
Hans Hereijgers


Discussion entries: 1





  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zie onder


Explanation:
Letterlijk:
Alsof ik/hij/zij/u enkel met de kat uitga(at)/buiten ga(at)/...

Er zijn meer mogelijkheden, maar wel iets meer context nodig.

Gato kan nog vele andere dingen betekenen, zoals krik, geldbuidel...
etc.

Hans Hereijgers
Native speaker of: Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 30

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
..sneller dan zijn eigen schaduw....


Explanation:
Gezien het aantal KudoZ vragen in de afgelopen dagen, denk ik dat je bij het aannemen van deze opdracht sneller dan je eigen schaduw bent geweest. :)

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-20 22:56:23 (GMT)
--------------------------------------------------

Misschien is dit iets:
\"...alsof je alleen even de kat uit laat.\"

Leo van Zanten
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 15
Grading comment
muchas gracias