KudoZ home » Spanish to Dutch » Art/Literary

(coordinadora de) acción ciudadana

Dutch translation: wijkcomité, wijk actiegroep


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:acción ciudadana
Dutch translation:wijkcomité, wijk actiegroep
Entered by: Anjo Sterringa

14:51 Jun 27, 2003
Spanish to Dutch translations [PRO]
Art/Literary
Spanish term or phrase: (coordinadora de) acción ciudadana
Ahora ejerce como coordinadora de acción ciudadana en la delegación Benito Juárez.

In Mexico-Stad, soort van wijkcomité of zo?
dpieters
wijkcomité, wijk actiegroep
Explanation:
Het lijkt mij iets politieker gericht dan hulpverlening ('acción')
Zie bv:
http://www.geocities.com/jherrerapena/elec/apn.html
http://gruporeforma.reforma.com/decision2003/distritofederal...
Selected response from:

Anjo Sterringa
Spain
Grading comment
Ja, volgens mij is het ook eerder politiek. Bedankt voor je suggestie
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4(coördinatrice) van actiegroep
Ramon Somoza
4wijkcomité, wijk actiegroep
Anjo Sterringa
3 +1(coördinatrice) voor hulpverlening
Martijn Naarding


  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
(coördinatrice) voor hulpverlening


Explanation:
Het blijft een beetje gissen, maar misschien kun je deze term aanhouden. Lijkt me vrij neutraal. Succes!

Martijn

Martijn Naarding
Spain
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 60

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Rutger Koperdraad
2 days17 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wijkcomité, wijk actiegroep


Explanation:
Het lijkt mij iets politieker gericht dan hulpverlening ('acción')
Zie bv:
http://www.geocities.com/jherrerapena/elec/apn.html
http://gruporeforma.reforma.com/decision2003/distritofederal...

Anjo Sterringa
Spain
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 27
Grading comment
Ja, volgens mij is het ook eerder politiek. Bedankt voor je suggestie

21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(coördinatrice) van actiegroep


Explanation:
Ik wil niet echt de Kudoz, maar de antwoorden van Anjo & Martijn lijken me niet helemaal okee ... ik denk dat de combinatie van hun anwoorden de allerbeste is. Geef de Kudoz aan een van hen, ze hebben allebei ongeveer gelijk.
Groeten

Ramon Somoza
Spain
Native speaker of: Native in SpanishSpanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 6