KudoZ home » Spanish to Dutch » Chemistry; Chem Sci/Eng

factor ph ácido o básico

Dutch translation: pH-waarde zuur of basisch


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:factor ph ᣩdo o bᳩco
Dutch translation:pH-waarde zuur of basisch
Entered by: Adela Van Gils

12:56 Feb 21, 2006
Spanish to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Chemistry; Chem Sci/Eng
Spanish term or phrase: factor ph ácido o básico
Context: "No utilizar disolventes, ni productos con un factor ph ácido o básico como la lejía, ni productos abrasivos, para la limpieza del aparato."

Dank bij voorbaat

Steven
Steven Mertens
pH-waarde zuur of neutraal
Explanation:
De pH-waarde geeft men weer op een logaritmische schaal van 0 tot 14, waarbij 0 zeer sterk zuur is, 7 neutraal en 14 zeer sterk base. Dus hoe meer H+ ionen, hoe meer zuur en hoe lager de pH-waarde.



--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2006-02-21 13:10:12 GMT)
--------------------------------------------------

De zinnen komen uit de tweede verwijzing, maar deze hieronder geeft ook een goede uitleg. http://www.wietcd.nl/watis/wiet_ph.htm
Selected response from:

Adela Van Gils
Netherlands
Grading comment
Ik heb voor een combinatie van biede gekozen: pH-waarde zuur of basisch. Dank jullie allebei hartelijk!
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2pH-waarde zuur of neutraal
Adela Van Gils
5 +1ph-factor zuur of basisch
Bram Starink


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
factor ph ácido o básico
ph-factor zuur of basisch


Explanation:
Dit lijkt me de vertaling.

Bram Starink
Spain
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 3

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Paul Peeraerts: Ja, maar volgens mij beter "pH waarde"
8 hrs

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
factor ph ácido o básico
pH-waarde zuur of neutraal


Explanation:
De pH-waarde geeft men weer op een logaritmische schaal van 0 tot 14, waarbij 0 zeer sterk zuur is, 7 neutraal en 14 zeer sterk base. Dus hoe meer H+ ionen, hoe meer zuur en hoe lager de pH-waarde.



--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2006-02-21 13:10:12 GMT)
--------------------------------------------------

De zinnen komen uit de tweede verwijzing, maar deze hieronder geeft ook een goede uitleg. http://www.wietcd.nl/watis/wiet_ph.htm


    Reference: http://www.net.info.nl/hoenu/..%5Czuurbase.htm
    Reference: http://www.geocities.com/lucasvo/hetzuurbasenevenwicht.html
Adela Van Gils
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 2
Grading comment
Ik heb voor een combinatie van biede gekozen: pH-waarde zuur of basisch. Dank jullie allebei hartelijk!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Paul Peeraerts: Klopt, maar je bedoelt waarschijnlijk "zuur of basisch", niet?
8 hrs

agree  Frederik Hostens: ook met Paul
1 day1 hr