KudoZ home » Spanish to Dutch » Cooking / Culinary

patata criolla

Dutch translation: zoete aardappel


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:patata criolla
Dutch translation:zoete aardappel
Entered by: Annette van der Lei

14:13 Dec 2, 2004
Spanish to Dutch translations [PRO]
Cooking / Culinary
Spanish term or phrase: patata criolla
krielaardappel?
Annette van der Lei
Spain
zoete aardappel
Explanation:
Criollo/a is creools en refereert dus aan deze soort keuken. Ik denk dat het om de zoete aardappel gaat.
Selected response from:

Martijn Naarding
Spain
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3zie hiernaKarina Vermeylen
2zoete aardappel
Martijn Naarding


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
zoete aardappel


Explanation:
Criollo/a is creools en refereert dus aan deze soort keuken. Ik denk dat het om de zoete aardappel gaat.

Martijn Naarding
Spain
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zie hierna


Explanation:
patata criolla = patata de color amarillo que se consiguen en Columbia
eventueel kan dit je op weg helpen

--------------------------------------------------
Note added at 31 mins (2004-12-02 14:44:59 GMT)
--------------------------------------------------

De Belgische aardappel werd oorspronkelijk door de Spanjaarden vanuit Chili, Peru en Columbia naar België gebracht.

Karina Vermeylen
Native speaker of: Native in FlemishFlemish