KudoZ home » Spanish to Dutch » Law (general)

la minuta, texto preparado por el abogado o escribano argentino

Dutch translation: griffier, notaris


09:37 Mar 13, 2007
Spanish to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Spanish term or phrase: la minuta, texto preparado por el abogado o escribano argentino
Escribano is een term gebruikt in Argentinië.
Kent iemand de benaming in het Nederlands (en Frans), ik had gedacht aan griffier.
isabelle lemahieu
Spain
Dutch translation:griffier, notaris
Explanation:
Van Dale:
2 (historisch; secretario judicial) griffier
3 (Latijns-Amerika; juridisch; notario) notaris
ante escribano (público)
ten overstaan van een notaris
Selected response from:

Mara Brans
Spain
Grading comment
Zal het houden op griffier, Bedankt
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5griffier, notaris
Mara Brans
4notarisMarga Demmers


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
griffier, notaris


Explanation:
Van Dale:
2 (historisch; secretario judicial) griffier
3 (Latijns-Amerika; juridisch; notario) notaris
ante escribano (público)
ten overstaan van een notaris

Mara Brans
Spain
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 20
Grading comment
Zal het houden op griffier, Bedankt

22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
notaris


Explanation:
Volgens het Juridisch Woordenboek N-S (Oosterveld-Vuyk) betekent 'escribano' 'notaris'. Ik hoop dat ik je niet in de war breng zo.

Marga Demmers
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 38