KudoZ home » Spanish to Dutch » Law (general)

cuerpo cierto

Dutch translation: ad corpus


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:cuerpo cierto
Dutch translation:ad corpus
Entered by: Veerle Gabriels

22:20 Jan 12, 2008
Spanish to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Spanish term or phrase: cuerpo cierto
in een verkoopakte van een eigendom
Veerle Gabriels
Belgium
ad corpus
Explanation:
meestal in het latijns gebruikt, maar ook "vaststaand object"
Selected response from:

AleTer
Spain
Grading comment
Dankuwel!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5in de staat waarin het zich bevindtPeter Altenburg
5ad corpus
AleTer


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
ad corpus


Explanation:
meestal in het latijns gebruikt, maar ook "vaststaand object"

AleTer
Spain
Works in field
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 25
Grading comment
Dankuwel!

13 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
in de staat waarin het zich bevindt


Explanation:
cuerpo cierto: = en el estado en que se encuentre.
Je koopt b.v. de grond zoals het er bij ligt. Als later de afmetingen afwijken (van die in het koopcontract) dan heb je geen recht van reclamatie meer en geen poot meer om op te staan.
Deze vraag is al een eerder gesteld en beantwoord via Kudoz

Peter Altenburg
Specializes in field
PRO pts in category: 121