KudoZ home » Spanish to Dutch » Law (general)

proceder

Dutch translation: toelaten


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:proceder
Dutch translation:toelaten
Entered by: Nina Breebaart

21:26 Jul 10, 2008
Spanish to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Spanish term or phrase: proceder
A los fines que en Derecho proceden
Nina Breebaart
Netherlands
toelaten
Explanation:
De zin betekent zoiets als "voor de doeleinden die volgens de wet toegelaten zijn" of "doeleinden die voortvloeien uit de resp. wetgeving", denk ik. Heb je meer context?
Selected response from:

Bea Geenen
Hong Kong
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1toelaten
Bea Geenen
3toelaten
Diego Puls
4 -1Voortkomen uit, ontstaan uitLetterzz
4 -1procederen (tegen)Niet meer actief


  

Answers


7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
procederen (tegen)


Explanation:
Staat er niet 'contra' achter?
Proceder en justicia / derecho contra.... = procederen tegen.

Niet meer actief
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 25

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Diego Puls: past niet in dit zinsverband
91 days

31 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
toelaten


Explanation:
De zin betekent zoiets als "voor de doeleinden die volgens de wet toegelaten zijn" of "doeleinden die voortvloeien uit de resp. wetgeving", denk ik. Heb je meer context?

Bea Geenen
Hong Kong
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 100

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Diego Puls: Zie gevonden voorbeeld in mijn eigen antwoord
60 days

69 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
Voortkomen uit, ontstaan uit


Explanation:
Proceder betekent ook voortkomen uit, ontstaan uit.

Afhankelijk van de context...

Letterzz
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 3

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Diego Puls: Past niet in dit zinsverband
22 days

92 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
toelaten


Explanation:
Ik denk dat hier een subjuntivo in het spel is: "...que en Derecho procedan" (zie voorbeeld en link hieronder). Ik zou dit vertalen met "in rechte toegelaten".

Example sentence(s):
  • Y para que conste, a los fines que en derecho procedan, se expide el presente en Benidrom, a cuatro de marzo de dos mil cuatro.

    Reference: http://forum.lingvo.ru/actualpost.aspx?bid=19&tid=102742&mid...
Diego Puls
Native speaker of: Native in SpanishSpanish