KudoZ home » Spanish to Dutch » Law (general)

generales de ley

Dutch translation: persoonsgegevens


12:28 Jan 31, 2009
Spanish to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Spanish term or phrase: generales de ley
'se le interroga pur sus generales de ley'
meaklein
Dutch translation:persoonsgegevens
Explanation:
Het blijft een gokje maar mischien zoiets als dit, of legitimatie of persoonsbewijs.

--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2009-01-31 12:48:09 GMT)
--------------------------------------------------

Nog een mogelijkheid: identificatie.
Selected response from:

Elma de Jong
Spain
Grading comment
dank je wel, dit was precies wat ik zelf in gedachten had.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5de verplichte vragen (die aan getuigen gesteld moeten worden)
Mara Brans
4De algemene vragen aan de getuigenNiet meer actief
4 -1met respect tot zijn legale status
Peter van der Hoek
3persoonsgegevens
Elma de Jong


Discussion entries: 2





  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
persoonsgegevens


Explanation:
Het blijft een gokje maar mischien zoiets als dit, of legitimatie of persoonsbewijs.

--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2009-01-31 12:48:09 GMT)
--------------------------------------------------

Nog een mogelijkheid: identificatie.

Elma de Jong
Spain
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 22
Grading comment
dank je wel, dit was precies wat ik zelf in gedachten had.

41 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
de verplichte vragen (die aan getuigen gesteld moeten worden)


Explanation:
Referencias básicas sobre la identidad de una persona, tales como: nombres, apellidos, acionalidad, estado civil, edad, domicilio, hijos, grado de instrucción, etc. Son importantes para identificar plenamente a una persona.

Mara Brans
Spain
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 20

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
met respect tot zijn legale status


Explanation:
Suerte!

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2009-01-31 12:40:45 GMT)
--------------------------------------------------

In that case it's his/her personal data!

--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2009-01-31 12:43:25 GMT)
--------------------------------------------------

In dat geval wordt er persoonlijke gegevens bedoeld.

--------------------------------------------------
Note added at 45 mins (2009-01-31 13:13:22 GMT)
--------------------------------------------------

Ya tuvimos esta pregunta antes, pero al inglés. En este caso la traducción final era:
...was questioned with regard to his legal status.


Peter van der Hoek
Venezuela
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Jacqueline van der Spek: "met respect tot" is Dunglish
38 mins
  -> Ja, ik zat ook even helemaal in the English mode! Betreffende had dat natuurlijk moeten zijn! Bedankt

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
De algemene vragen aan de getuigen


Explanation:
Zie Van Dale:
(juridisch) las generales de la ley
de algemene vragen aan de getuigen

[eigenlijk zou ik ook hier de hele tekst moeten zien]
succes


Niet meer actief
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 25