ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Spanish to Dutch » Law (general)

declaraciones extrajuicio

Dutch translation: buitengerechtelijk

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:declaraciones extrajuicio
Dutch translation:buitengerechtelijk
Entered by: Miriam Hooijer

12:11 Feb 3, 2010
Spanish to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / geboorteakte
Spanish term or phrase: declaraciones extrajuicio
In een Colombiaanse geboorteakte staat onder de Datos del nacimiento: "Documento presentado-Antecedente: DECLARACIONES EXTRAJUICIO".
Ik heb de volgende uitleg gevonden van de term:
Las declaraciones extrajuicio son manifestaciones de voluntad que se realizan ante el notario, personalmente bajo la gravedad de juramento. Se trata de un mecanismo por el cual el declarante da plena fé y testimonio de hechos en razón de que le constan o conocen personalmente.

Zou dit vertaald kunnen worden met "getuigenverklaringen"?
Miriam Hooijer
Netherlands
buitengerechtelijk
Explanation:
analoog aan extrajudicial
proceso extrajudicial
Que se hace o se trata fuera de la vía judicial
Selected response from:

Peter Altenburg
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2buitengerechtelijkPeter Altenburg
4notariële verklaring
AleTer


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
notariële verklaring


Explanation:
eventueel: "verklaring onder ede"

AleTer
Works in field
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 25

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
buitengerechtelijk


Explanation:
analoog aan extrajudicial
proceso extrajudicial
Que se hace o se trata fuera de la vía judicial

Peter Altenburg
Specializes in field
PRO pts in category: 113

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxS.Verlinde M
8 mins

agree  Marjolein Keyer: Waarbij opgemerkt moet worden dat tussenkomst van een notaris voor een buitengerechtelijke verklaring niet vereist is (zie definitie Miriam) . Maar volgens de door Peter gevonden definitie is dat voor 'extrajudicial' ook niet nodig.
32 mins