KudoZ home » Spanish to Dutch » Military / Defense

el comercio se desató entre

Dutch translation: brak een handeltje los tussen


18:24 Feb 8, 2007
Spanish to Dutch translations [PRO]
Military / Defense / Che Guevara / guerrilla
Spanish term or phrase: el comercio se desató entre
Tras su captura, el comercio con las escasísimas pertenencias del Che se desató entre La Higuera (donde como dice el poeta Enrique Lihn, el Che “ha instalado post mortem su cuartel general”), Vallegrande y La Paz.
--> Na zijn gevangenneming raakte de handel in de uiterst schaarse bezittingen van Che ontketend tussen La Higuera (waar Che, zoals de dichter Enrique Lihn zegt, “post mortem zijn algemeen kwartier heeft gevestigd”), Vallegrande en La Paz.
--> se desató??? ik denk niet dat mijn vertaling klopt
sofiesteurs
Dutch translation:brak een handeltje los tussen
Explanation:
is maar een idee...
Selected response from:

Kobe Vander Beken
Peru
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4kwam de handel op gang/barste los
Adela Van Gils
3bloeide de handel op tussenCor Stephan van Eijden
3kwam er een handeltje tot stand tussen
Steven Mertens
3brak een handeltje los tussen
Kobe Vander Beken


  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
brak een handeltje los tussen


Explanation:
is maar een idee...

Kobe Vander Beken
Peru
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 32

30 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kwam er een handeltje tot stand tussen


Explanation:
ook maar een suggestie :-)

Steven Mertens
Works in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
bloeide de handel op tussen


Explanation:
Ook maar een idee.

Cor Stephan van Eijden
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 24

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kwam de handel op gang/barste los


Explanation:
waar, zoals de dichter Enrique Lihn opmerkt, Che “post mortem zijn hoofdkwartier vestigde”), ...

ik hoop dat dit helpt?
succes

Adela Van Gils
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 72