KudoZ home » Spanish to Dutch » Military / Defense

Parte último ratifica encontrarse nuestro poder 500

Dutch translation: Laatste bericht bevestigt 500 bij ons onder controle


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:Parte último ratifica encontrarse nuestro poder 500
Dutch translation:Laatste bericht bevestigt 500 bij ons onder controle
Entered by: Cor Stephan van Eijden

10:28 Mar 21, 2007
Spanish to Dutch translations [PRO]
Military / Defense / Che Guevara
Spanish term or phrase: Parte último ratifica encontrarse nuestro poder 500
A las 22.10 de la noche “Saturno” (Zenteno) en la VIII División en Vallegrande telegrafiaba al Comando en Jefe del ejércio (General Lafuente) en La Paz una propuesta de clave para tratar el espinoso asunto de la captura del Che:
“Fernando (el Che) 500. Vivo: 600, por morse sólo esto primero, lo demás por radiofonía, muerto: 700.
“Muy buenas noches. Parte último ratifica encontrarse nuestro poder 500
deseamos recibir instrucción concreta sobre si 600 o 700.”
El comando en jefe respondía: “Debe mantenerse 600. Máxima reserva, hay filtraciones.”
--> DIT WAS FOUT: "Laatste bericht bevestigt onze bevoegdheden 500 aangetroffen"
(commentaar was dat ik eerst zin moest aanvullen met voorzetsels om goed te begrijpen en dan vertalen naar telegramstijl)
sofiesteurs
Laatste bericht bevestigt 500 bij ons onder controle
Explanation:
Ik denk dat hier bedoeld wordt dat 500 (El Che) in handen is van het leger en de commandant vraagt vervolgens om concrete instructies aangaande wat met hem te doen: 600 of 700, d.w.z. laten leven of doden.
Selected response from:

Cor Stephan van Eijden
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3Laatste bericht bevestigt 500 bij ons onder controleCor Stephan van Eijden
3Laatste bericht bevestigt onze manschappen 500tomvdk


  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Laatste bericht bevestigt onze manschappen 500


Explanation:
Ik vermoed dat het hier om strijders gaat, maar ben niet helemaal zeker.

tomvdk
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Laatste bericht bevestigt 500 bij ons onder controle


Explanation:
Ik denk dat hier bedoeld wordt dat 500 (El Che) in handen is van het leger en de commandant vraagt vervolgens om concrete instructies aangaande wat met hem te doen: 600 of 700, d.w.z. laten leven of doden.

Cor Stephan van Eijden
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 24
Notes to answerer
Asker: Ik denk dat het deze betekenis is, idd. Bedankt!! Hoe zou je de encontrarse in de zin verwerken?