KudoZ home » Spanish to Dutch » Other

proyección vertical del solar

Dutch translation: verticale projectie...


09:02 Mar 14, 2002
Spanish to Dutch translations [PRO]
Spanish term or phrase: proyección vertical del solar
LINDA:
al Norte, con pasillo por donde tiene su entrada, el Este, con el apartamento letra D de la primera planta; al Sur, con la PROYECCIÓN VERTICAL DEL SOLAR; al Oeste, con el apartamento letra B de la primera plante; y por debajo, con el local comercial en planta baja; y por arriba con el apartamento letra C de la segunda planta.

gracias!
Kathleen Ferny
Belgium
Dutch translation:verticale projectie...
Explanation:
Volgens mij niets met zonlicht te maken. (solar wordt hier als zn. gebruikt). In onderstaand fragment is "solar" het eigendom van Xavier.

Linda a la derecha entrando, en línea de 15,90 metros, con proyección vertical del solar propiedad de Xavier Saludes Casas y Francisco-Javier Penalba Sedo

http://www.altanet.org/bop/bop/1997/19970116.html

Ik ken "solar" in de context van bouwterrein maar ik vind niet zo direct een passende oplossing voor deze combinatie van "verticale projectie" en "bouwterrein".
Wél met bouwwerk, zoals hieronder...

De oppervlakte van de grond die in beslag wordt genomen door de verticale projectie van een bouwwerk, gemeten tussen de buitenwerkse gevelvlakken en/of hartlijnen van de scheidsmuur/-muren.
http://www.delft.nl/raad/commissies/duurzaamheid/2001/Bijlag...

Volgens VOX kan "solar" ook "casa más antigua y noble de una familia" en in Latijns-Amerika wordt "solar" ook gebruikt voor "patio".
Waarschijnlijk veel te ver gezocht :(

Enfin, ik hoop in ieder geval dat je er iets mee bent. Wil je een ander (veel talrijker) legertje dat met je meedenkt... dan stel ik voor de vraag te stellen in Spanish>English.

Selected response from:

Hans Hereijgers
Grading comment
Ik heb inderdaad Spaans>Engels laten meedenken. Ben er niet echt wijzer uit geworden. Heb gekozen voor letterlijke vertaling 'verticale projectie van het terrein'. Hartelijk dank.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4met rechtstreeks zonlicht
Anneken
4verticale projectie...
Hans Hereijgers
3loodrecht op het perceel
Elisabeth van Dijk


  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
met rechtstreeks zonlicht


Explanation:
Dit is zo het eerste wat bij me opkomt...

Hopelijk heb je er wat aan!
Veel succes,

Anneken


    eigen ervaring
Anneken
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4

1 day4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
verticale projectie...


Explanation:
Volgens mij niets met zonlicht te maken. (solar wordt hier als zn. gebruikt). In onderstaand fragment is "solar" het eigendom van Xavier.

Linda a la derecha entrando, en línea de 15,90 metros, con proyección vertical del solar propiedad de Xavier Saludes Casas y Francisco-Javier Penalba Sedo

http://www.altanet.org/bop/bop/1997/19970116.html

Ik ken "solar" in de context van bouwterrein maar ik vind niet zo direct een passende oplossing voor deze combinatie van "verticale projectie" en "bouwterrein".
Wél met bouwwerk, zoals hieronder...

De oppervlakte van de grond die in beslag wordt genomen door de verticale projectie van een bouwwerk, gemeten tussen de buitenwerkse gevelvlakken en/of hartlijnen van de scheidsmuur/-muren.
http://www.delft.nl/raad/commissies/duurzaamheid/2001/Bijlag...

Volgens VOX kan "solar" ook "casa más antigua y noble de una familia" en in Latijns-Amerika wordt "solar" ook gebruikt voor "patio".
Waarschijnlijk veel te ver gezocht :(

Enfin, ik hoop in ieder geval dat je er iets mee bent. Wil je een ander (veel talrijker) legertje dat met je meedenkt... dan stel ik voor de vraag te stellen in Spanish>English.



Hans Hereijgers
Native speaker of: Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 30
Grading comment
Ik heb inderdaad Spaans>Engels laten meedenken. Ben er niet echt wijzer uit geworden. Heb gekozen voor letterlijke vertaling 'verticale projectie van het terrein'. Hartelijk dank.

1 day17 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
loodrecht op het perceel


Explanation:
Gezien de context lijkt het me meer te maken hebben met de ligging van een pand. Oftewel, waar het pand aan grenst.

Elisabeth van Dijk
PRO pts in pair: 4