KudoZ home » Spanish to Dutch » Other

no son tampoco las grandes ciudades muy temibles.

Dutch translation: Grote steden zijn ook niet verschrikkelijk


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:no son tampoco las grandes ciudades muy temibles.
Dutch translation:Grote steden zijn ook niet verschrikkelijk
Entered by: Leo van Zanten

17:24 Mar 16, 2002
Spanish to Dutch translations [Non-PRO]
Spanish term or phrase: no son tampoco las grandes ciudades muy temibles.
No son tampoco las grandes ciudades muy temibles (titulo)
saski
Grote steden zijn ook niet verschrikkelijk
Explanation:
Het is niet duidelijk of het een literaire titel is of een ander soort tekst.
Dit is één suggestie meer naast de reeds gegeven antwoorden.
Selected response from:

Leo van Zanten
United States
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Noch zijn het de geduchte grote steden
Martijn Naarding
5Het zijn ook niet de gevreesde grote stedenMoondog
4Grote steden zijn ook niet verschrikkelijk
Leo van Zanten


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Noch zijn het de geduchte grote steden


Explanation:
temible: geducht/afschrikwekkend

Als titel is het misschien wel mooi om met noch te beginnen: je kunt ook zeggen: het zijn evenmin de geduchte grote steden.

Martijn Naarding
Spain
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 60

1 day18 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Het zijn ook niet de gevreesde grote steden


Explanation:
Je zou natuurlijk ook een beetje context erbij kunnen geven, want zo zonder context zijn er verschillende interpretaties en vertalingen mogelijk.
Je kan er nog vele draaien aan geven:

Ook zijn het niet de gevreesde grote steden...

etc etc.

Ook het eerder antwoord gepost door een andere Kudoz gebruiker is o.k.!

Moondog

4 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Grote steden zijn ook niet verschrikkelijk


Explanation:
Het is niet duidelijk of het een literaire titel is of een ander soort tekst.
Dit is één suggestie meer naast de reeds gegeven antwoorden.

Leo van Zanten
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 15