KudoZ home » Spanish to Dutch » Other

personita humana

Dutch translation: humaan mens


17:45 Oct 16, 2002
Spanish to Dutch translations [Non-PRO]
/ conversational
Spanish term or phrase: personita humana
Hallo Spaans-Nederlandse collega's, kan iemand mij te hulp komen met deze zin? Ik begrijp wel redelijk veel Spaans, maar heb sterk het gevoel dat dit een beetje sarcastisch is. (Normaal gesproken vertaal ik niet uit het Spaans hoor!) Ik klaagde namelijk omdat ik zoveel in moest vullen op de site van het destreffende vertaalbureau. Het stond in het doorgestuurde mailtje naar iemand die mij in het Engels kon antwoorden. Ze willen steeds dat ik me registreer, maar ik baal al van het invullen, het is echt niet normaal hoeveel ze willen weten en ze betalen notabene heel slecht en pas na máááánden!

-Bueno y que hacemos con esta "personita" humana.....

-Saluditos!!!!

Bij voorbaat hartelijk dank,
Marijke Mayer
La "personita" humana
Marijke Mayer
Netherlands
Dutch translation:humaan mens
Explanation:
Persona humana hoor je te pas en te onpas en is naar mijn bescheiden mening een milde vorm van tautologie. Personita zou eerder in Zuid Amerika gebezigd worden en in Spanje zelf hoor je het niet zo vaak als verkleinwoord voor 'persona'.
Selected response from:

Berry Prinsen
Spain
Grading comment
Alhoewel ik dit niet aangaf, zou ik graag de gehele zin vertaald willen zien. Maar in elk geval bedankt! Marijke
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1humaan mens
Berry Prinsen
4persoontje
Jos Essers
3zie onder
Hans Hereijgers


  

Answers


57 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zie onder


Explanation:
Hola "personita" humana:

Klinkt mij ook ietwat sarcastisch in de oren. Personita kan ook liefdevol bedoeld zijn... maar voor zover ik dat aanvoel, hier niet.
Ik zou er echter niet te lang van wakker liggen :)

Saluditos

Hans



Hans Hereijgers
Native speaker of: Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 30

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
humaan mens


Explanation:
Persona humana hoor je te pas en te onpas en is naar mijn bescheiden mening een milde vorm van tautologie. Personita zou eerder in Zuid Amerika gebezigd worden en in Spanje zelf hoor je het niet zo vaak als verkleinwoord voor 'persona'.

Berry Prinsen
Spain
Native speaker of: Native in DutchDutch
Grading comment
Alhoewel ik dit niet aangaf, zou ik graag de gehele zin vertaald willen zien. Maar in elk geval bedankt! Marijke

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Сергей Лузан
259 days

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
persoontje


Explanation:
-'t zijn net mensen, 't is dat ze oren hebben anders zou je het niet geloven- is de uitdrukking welke ik persoonlijk in het door jouw zo boeiend omschreven tafereel altijd bezig.

Jos Essers
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 6