KudoZ home » Spanish to Dutch » Philosophy

metafisica

Dutch translation: metafysica


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:metafisica
Dutch translation:metafysica
Entered by: Maria Rosich Andreu

19:10 Jan 18, 2004
Spanish to Dutch translations [PRO]
Science - Philosophy
Spanish term or phrase: metafisica
metafisica al alcanse de todo
jairo
metafysica
Explanation:
Metafysica betekent oorspronkelijk: "Wat na de natuur (fysica) komt, wat de natuur "overstijgt". 'Meta' kan dan zowel 'na' als 'bovenuit' betekenen. Onder metafysica verstaat men de wijsgerige leer die niet de realiteit onderzoekt zoals we die ervaren middels onze zintuigen (zoals de fysica), maar datgene wat boven de natuur uitgaat,de totaliteit van al het gegevene.

saludos,

Maria
Selected response from:

Maria Rosich Andreu
Spain
Grading comment
Hartelijk bedankt en het was heel goed uitgelegt.
Nog maals dank.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2lo mismo/ metafisica
Adela Van Gils
5 +2metafysica
Evert DELOOF-SYS
5 +2metafysica
Maria Rosich Andreu


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
metafysica


Explanation:
Metafysica betekent oorspronkelijk: "Wat na de natuur (fysica) komt, wat de natuur "overstijgt". 'Meta' kan dan zowel 'na' als 'bovenuit' betekenen. Onder metafysica verstaat men de wijsgerige leer die niet de realiteit onderzoekt zoals we die ervaren middels onze zintuigen (zoals de fysica), maar datgene wat boven de natuur uitgaat,de totaliteit van al het gegevene.

saludos,

Maria


    Reference: http://nl.wikipedia.org/wiki/Metafysica
Maria Rosich Andreu
Spain
Works in field
Native speaker of: Native in CatalanCatalan, Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Hartelijk bedankt en het was heel goed uitgelegt.
Nog maals dank.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Will Matter
1 hr

agree  Linda Switten
10 hrs

16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
metafysica


Explanation:
E.g.:

Metafysica - Wikipedia NL
Metafysica. Metafysica betekent oorspronkelijk: "Wat na de natuur (fysica) komt, wat de natuur "overstijgt". 'Meta' kan dan zowel 'na' als 'bovenuit' betekenen. ...
nl.wikipedia.org/wiki/Metafysica

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Will Matter
1 hr

agree  Linda Switten
10 hrs

13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
lo mismo/ metafisica


Explanation:
Segurisimo

--------------------------------------------------
Note added at 17 mins (2004-01-18 19:28:37 GMT)
--------------------------------------------------

pero se escribe metafysica : perdón

Adela Van Gils
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Will Matter: agree with 'metafysica'.
1 hr

agree  Peter Leistra: inderdaad: metafysica
16 hrs