KudoZ home » Spanish to Dutch » Poetry & Literature

botella facetada

Dutch translation: geslepen of fijngeslepen fles


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:botella facetada
Dutch translation:geslepen of fijngeslepen fles
Entered by: Adela Van Gils

12:09 Jun 29, 2004
Spanish to Dutch translations [PRO]
Poetry & Literature
Spanish term or phrase: botella facetada
Se sirve un vasito de licor de una BOTELLA FACETADA

Het is me wel ongeveer duidelijk wat er wordt bedoeld, maar hoe zeg je zoiets in het Nederlands? Ik dacht aan 'een geslepen fles', maar ik twijfel of dat goed Nederlands is.
dpieters
geslepen of fijngeslepen fles
Explanation:
Kan wel hoor.

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2004-06-29 12:24:28 GMT)
--------------------------------------------------

of geslepen glazen fles. Dan heb je dat geslepen iets verder afstaan van de fles. Ik kan me voorstellen dat geslepen iets oproept in de richting van geslepenheid/sluwheid.
Selected response from:

Adela Van Gils
Netherlands
Grading comment
bedankt
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2geslepen of fijngeslepen fles
Adela Van Gils
5facet geslepen fles
Hilde Mol- Lukkezen


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
geslepen of fijngeslepen fles


Explanation:
Kan wel hoor.

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2004-06-29 12:24:28 GMT)
--------------------------------------------------

of geslepen glazen fles. Dan heb je dat geslepen iets verder afstaan van de fles. Ik kan me voorstellen dat geslepen iets oproept in de richting van geslepenheid/sluwheid.

Adela Van Gils
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 50
Grading comment
bedankt

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jacqueline van der Spek: facet geslepen anders?
1 hr

agree  Hilde Mol- Lukkezen: facet geslepen fles
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
facet geslepen fles


Explanation:
o.a. gevonden op internetpagina die verschillende drankjes in verschillende flessen beschrijft: "... met de facet geslepen fles zorgt het voor een optimale presentatie van ..."


    Reference: http://www.zomerdrankjes.nl/content.php
Hilde Mol- Lukkezen
Native speaker of: Native in DutchDutch