KudoZ home » Spanish to Dutch » Textiles / Clothing / Fashion

un traje bien combinado

Dutch translation: bij elkaar


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:un traje bien combinado
Dutch translation:bij elkaar
Entered by: Maria Rosich Andreu

13:44 Jul 1, 2003
Spanish to Dutch translations [PRO]
Art/Literary - Textiles / Clothing / Fashion
Spanish term or phrase: un traje bien combinado
Llevaba un traje bien combinado.

Ik twijfel tussen: een pak waarvan de broek en het jasje goed bij elkaar passen, of een pak dat goed paste.
dpieters
bij elkaar
Explanation:
deze zin kan de tweede betekenis niet hebben. "Combinado" is "met elkaar passen" qua kleur of vorm.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-01 13:57:16 (GMT)
--------------------------------------------------

evt kan het ook betekenen dat de traje goed bij iets anders past:

Aunque sea una boda elegante, si no quieres llevar smoking o frac, un traje oscuro
bien combinado con una corbata de colores fuertes, te quedará muy bien. ...
www.elportaldeinternet.com/ publicacion.php?id_pub=361&portada=1

CUERO Y TRANSPARENCIAS • El corsé va muy bien combinado con
transparencias, acompañado de una falda con detalles en cuero. ...
www.el-nuevodia.com/fotos_portal/ Fiesta/Julio/fie020705b.html

Succes!

Maria

--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-01 14:50:25 (GMT)
--------------------------------------------------

nog ff op de Van Dale opgezocht:

COMBINAR I 1:

samengaan

Voorbeeld(en):
combinar con : passen bij , (goed) staan bij
Selected response from:

Maria Rosich Andreu
Spain
Grading comment
dankjewel / gracias
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1bij elkaar
Maria Rosich Andreu
4 +1een mooie combinatie
Jacqueline van der Spek


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
bij elkaar


Explanation:
deze zin kan de tweede betekenis niet hebben. "Combinado" is "met elkaar passen" qua kleur of vorm.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-01 13:57:16 (GMT)
--------------------------------------------------

evt kan het ook betekenen dat de traje goed bij iets anders past:

Aunque sea una boda elegante, si no quieres llevar smoking o frac, un traje oscuro
bien combinado con una corbata de colores fuertes, te quedará muy bien. ...
www.elportaldeinternet.com/ publicacion.php?id_pub=361&portada=1

CUERO Y TRANSPARENCIAS • El corsé va muy bien combinado con
transparencias, acompañado de una falda con detalles en cuero. ...
www.el-nuevodia.com/fotos_portal/ Fiesta/Julio/fie020705b.html

Succes!

Maria

--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-01 14:50:25 (GMT)
--------------------------------------------------

nog ff op de Van Dale opgezocht:

COMBINAR I 1:

samengaan

Voorbeeld(en):
combinar con : passen bij , (goed) staan bij

Maria Rosich Andreu
Spain
Works in field
Native speaker of: Native in CatalanCatalan, Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 4
Grading comment
dankjewel / gracias

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  IDD: een kostuum dat goed combineert inderdaad, een assorti, dus broek en hemd die bij elkaar passen
25 mins
  -> bedankt

34 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
een mooie combinatie


Explanation:
IMHO zeggen we niet dat een jasje en een broek goed bij elkaar passen, maar dat iemand een mooie combinatie draagt.

HTH,
Jacqueline

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 7

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Manuel Garcia
4 hrs
  -> dank je wel, Manuel