ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Spanish to German » Law: Contract(s)

y anteponiendo su firma a la razón social obligará a la sociedad

German translation: indem er/sie seine/ihre eigenhändige Unterschrift neben die Firma seines Unternehemens setzt,


Login or register (free and only takes a few minutes) to participate in this question.

You will also have access to many other tools and opportunities designed for those who have language-related jobs
(or are passionate about them). Participation is free and the site has a strict confidentiality policy.
GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:y anteponiendo su firma a la razón social obligará a la sociedad
German translation:indem er/sie seine/ihre eigenhändige Unterschrift neben die Firma seines Unternehemens setzt,
Options:
- Contribute to this entry
- Include in personal glossary

15:40 Jul 13, 2011
    The asker opted for community grading. The question was closed on 2011-07-16 16:54:16 based on peer agreement (or, if there were too few peer comments, asker preference.)


Spanish to German translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
Spanish term or phrase: y anteponiendo su firma a la razón social obligará a la sociedad
En consecuencia, actuando de la manera antedicha y ***anteponiendo su firma a la razón social obligará a la sociedad *** en cualquier forma y podrá representarla judicial y extrajudicialmente en todos sus actos.

Geht es hier vielleicht um die Unterzeichnung mit seinem eigenen statt dem Firmennamen?

Vielen Dank für Hilfe!!
Sarah Schneider
Local time: 04:57
indem er/sie seine/ihre eigenhändige Unterschrift neben die Firma seines Unternehemens setzt,
Explanation:

schliesst er/sie Rechtsgeschäfte im Auftrag der Gesellschaft ab.



--------------------------------------------------
Note added at 44 mins (2011-07-13 16:25:04 GMT)
--------------------------------------------------

seines/ihres Unternehmens

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2011-07-13 18:56:17 GMT)
--------------------------------------------------

Ja, natürlich heisst anteponer X a Y eigentlich X vor Y setzen. Ich bin ja nicht auf den Kopf gefallen. Es war eben eine sinngemäße Wiedergabe, die mir hier mehr zusagte.
Selected response from:

Sebastian Witte
Germany
Local time: 04:57
Grading comment
Danke!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4mit seiner vor den Firmennamen gesetzte Unterschrift verpflichtet er die Gesellschaft ....Waltraud Ohlert
3indem er/sie seine/ihre eigenhändige Unterschrift neben die Firma seines Unternehemens setzt,
Sebastian Witte


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
mit seiner vor den Firmennamen gesetzte Unterschrift verpflichtet er die Gesellschaft ....


Explanation:
d.h., die von ihm eingegangenen (Rechts-)geschäfte sind für die Gesellschaft verbindlich und sie haftet für diese Verbindlichkeiten

Waltraud Ohlert
Germany
Local time: 04:57
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 325

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Sebastian Witte: ausnahmsweise mal fachlich schwächer als meins und außerdem gedanklich bei mir geklaut
26 mins
  -> Mit Sicherheit nicht geklaut, wenn du genau liest!

neutral  Karlo Heppner: Nur als Anmerkung: .... gesetzten .....
7 hrs
  -> Tatsächlich!!! 'tschuldigung ....
Login to enter a peer comment (or grade)

43 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
indem er/sie seine/ihre eigenhändige Unterschrift neben die Firma seines Unternehemens setzt,


Explanation:

schliesst er/sie Rechtsgeschäfte im Auftrag der Gesellschaft ab.



--------------------------------------------------
Note added at 44 mins (2011-07-13 16:25:04 GMT)
--------------------------------------------------

seines/ihres Unternehmens

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2011-07-13 18:56:17 GMT)
--------------------------------------------------

Ja, natürlich heisst anteponer X a Y eigentlich X vor Y setzen. Ich bin ja nicht auf den Kopf gefallen. Es war eben eine sinngemäße Wiedergabe, die mir hier mehr zusagte.

Sebastian Witte
Germany
Local time: 04:57
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 43
Grading comment
Danke!
Login to enter a peer comment (or grade)




Return to KudoZ list


KudoZ™ translation help
The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.



See also: