KudoZ home » Spanish to Greek » Law/Patents

escrito de acusacion

Greek translation: έγκληση- μύνηση


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:escrito de acusacion
Greek translation:έγκληση- μύνηση
Entered by: Joanne Panteleon

01:39 Nov 4, 2003
Spanish to Greek translations [PRO]
Law/Patents / documents
Spanish term or phrase: escrito de acusacion
Ç áðüäïóç ðïõ ìïõ Ý÷åé ðñïôáèåß åßíáé "Ýãêëçóç". Óõìöùíåßôå; Óôï ãëùóóÜñéï ôïõ Ernesto Romero ôï âñÞêá ùò charging instrument.
Ilias PETALAS
έγκληση- μύνηση (συμφωνώ)
Explanation:
π.χ. Ο δείνα υποβάλλει έγκληση-μύνηση κατά του τάδε..

2. -Η προκαταρκτική εξέταση ενεργείται σύμφωνα με τα άρθρα 240 και 241. Αν αυτή γίνεται ύστερα από μήνυση ή έγκληση κατά ορισμένου προσώπου ή αν κατά τη διάρκεια της προκαταρκτικής εξέτασης αποδίδεται σε ορισμένο πρόσωπο η τέλεση αξιόποινης πράξης, το πρόσωπο αυτό καλείται πριν από σαράντα οκτώ ώρες για παροχή εξηγήσεων και εξετάζεται ανωμοτί. Έχει δικαίωμα να παρίσταται με συνήγορο και να αρνηθεί εν όλω ή εν μέρει την παροχή εξηγήσεων, καθώς επίσης και να λάβει προθεσμία μέχρι σαράντα οκτώ ωρών για την προετοιμασία της παροχής αυτών. Αυτός που ενεργεί την προκαταρκτική εξέταση πρέπει να ενημερώσει προηγουμένως τον εξεταζόμενο για την πράξη που αφορά η εξέταση και για τα παραπάνω δικαιώματά του. Προηγούμενη έγγραφη εξέταση του προσώπου αυτού που έγινε ενόρκως ή χωρίς τη δυνατότητα παράστασης με συνήγορο, δεν μπορεί να αποτελέσει μέρος της δικογραφίας αλλά παραμένει στο αρχείο της εισαγγελίας. Εφόσον ο μηνυόμενος ή εγκαλούμενος ή εκείνος κατά του οποίου στρέφονται οι υποψίες κλητεύθηκε νόμιμα, η προκαταρκτική εξέταση περατώνεται και χωρίς την εξέτασή του. Πόρισμα για την προκαταρκτική εξέταση δεν συντάσσεται".

από την Ένωση Ελλήνων Ποινικολόγων
www.hcba.gr/shownomos.php3?frmArticlesID=16

1. Ριζική αλλαγή στον τρόπο άσκησης της ποινικής δίωξης

Προκειμένου ν’ ασκηθεί ποινική δίωξη για κακούργημα ή πλημμέλημα που υπάγεται στην αρμοδιότητα του τριμελούς πλημμελειοδικείου απαιτείται να έχει προηγηθεί η διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης, εκτός αν έχουν ενεργηθεί οι ανακριτικές πράξεις του άρθρου 243 παρ. 2 του Κ.Π.Δ. (αστυνομική προανάκριση).

Διευρύνεται επίσης το δικαίωμα του εισαγγελέα να αρχειοθετεί τη μήνυση ή να απορρίπτει την έγκληση (άρθρα 43 και 47 του Κ.Π.Δ.) όχι μόνο όταν αυτές είναι προφανώς αβάσιμες στην ουσία τους ή δεν στηρίζονται στο νόμο ή είναι ανεπίδεκτες δικαστικής εκτίμησης, αλλά κι όταν από την εξέταση δεν προκύπτουν επαρκείς ενδείξεις.

Είναι γνωστό ότι σήμερα για να απορριφθεί μια έγκληση ή να αρχειοθετηθεί μια μήνυση θα πρέπει να είναι προφανώς ψευδής (η έγκληση) ή προφανώς αβάσιμη (η μήνυση), προϋπόθεση που είναι δυσχερές να διαγνωσθεί. Και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα στην πράξη όλες σχεδόν οι εγκλήσεις ή μηνύσεις να σημαίνουν και άσκηση ποινικής δίωξης.

Για παράδειγμα, στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών, για το χρονικό διάστημα Σεπτέμβριος 2000-Σεπτέμβριος 2001 εισήχθησαν 180.000 περίπου μηνύσεις, από τις οποίες 6.500 αρχειοθετήθηκαν.

www.petsalnikos.gr/sin57.htm

Έγκληση είναι το χαρτί (escrito de accusation)
Selected response from:

Joanne Panteleon
Greece
Grading comment
Ιωάννα σε ευχαριστώ πολύ για άλλη μία φορά, θα σου στείλω ένα Kugelhopf για τις γιορτές!:)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4έγκληση- μύνηση (συμφωνώ)
Joanne Panteleon
3μήνυση, κατηγορητήριο
Valentini Mellas


Discussion entries: 1





  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
έγκληση- μύνηση (συμφωνώ)


Explanation:
π.χ. Ο δείνα υποβάλλει έγκληση-μύνηση κατά του τάδε..

2. -Η προκαταρκτική εξέταση ενεργείται σύμφωνα με τα άρθρα 240 και 241. Αν αυτή γίνεται ύστερα από μήνυση ή έγκληση κατά ορισμένου προσώπου ή αν κατά τη διάρκεια της προκαταρκτικής εξέτασης αποδίδεται σε ορισμένο πρόσωπο η τέλεση αξιόποινης πράξης, το πρόσωπο αυτό καλείται πριν από σαράντα οκτώ ώρες για παροχή εξηγήσεων και εξετάζεται ανωμοτί. Έχει δικαίωμα να παρίσταται με συνήγορο και να αρνηθεί εν όλω ή εν μέρει την παροχή εξηγήσεων, καθώς επίσης και να λάβει προθεσμία μέχρι σαράντα οκτώ ωρών για την προετοιμασία της παροχής αυτών. Αυτός που ενεργεί την προκαταρκτική εξέταση πρέπει να ενημερώσει προηγουμένως τον εξεταζόμενο για την πράξη που αφορά η εξέταση και για τα παραπάνω δικαιώματά του. Προηγούμενη έγγραφη εξέταση του προσώπου αυτού που έγινε ενόρκως ή χωρίς τη δυνατότητα παράστασης με συνήγορο, δεν μπορεί να αποτελέσει μέρος της δικογραφίας αλλά παραμένει στο αρχείο της εισαγγελίας. Εφόσον ο μηνυόμενος ή εγκαλούμενος ή εκείνος κατά του οποίου στρέφονται οι υποψίες κλητεύθηκε νόμιμα, η προκαταρκτική εξέταση περατώνεται και χωρίς την εξέτασή του. Πόρισμα για την προκαταρκτική εξέταση δεν συντάσσεται".

από την Ένωση Ελλήνων Ποινικολόγων
www.hcba.gr/shownomos.php3?frmArticlesID=16

1. Ριζική αλλαγή στον τρόπο άσκησης της ποινικής δίωξης

Προκειμένου ν’ ασκηθεί ποινική δίωξη για κακούργημα ή πλημμέλημα που υπάγεται στην αρμοδιότητα του τριμελούς πλημμελειοδικείου απαιτείται να έχει προηγηθεί η διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης, εκτός αν έχουν ενεργηθεί οι ανακριτικές πράξεις του άρθρου 243 παρ. 2 του Κ.Π.Δ. (αστυνομική προανάκριση).

Διευρύνεται επίσης το δικαίωμα του εισαγγελέα να αρχειοθετεί τη μήνυση ή να απορρίπτει την έγκληση (άρθρα 43 και 47 του Κ.Π.Δ.) όχι μόνο όταν αυτές είναι προφανώς αβάσιμες στην ουσία τους ή δεν στηρίζονται στο νόμο ή είναι ανεπίδεκτες δικαστικής εκτίμησης, αλλά κι όταν από την εξέταση δεν προκύπτουν επαρκείς ενδείξεις.

Είναι γνωστό ότι σήμερα για να απορριφθεί μια έγκληση ή να αρχειοθετηθεί μια μήνυση θα πρέπει να είναι προφανώς ψευδής (η έγκληση) ή προφανώς αβάσιμη (η μήνυση), προϋπόθεση που είναι δυσχερές να διαγνωσθεί. Και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα στην πράξη όλες σχεδόν οι εγκλήσεις ή μηνύσεις να σημαίνουν και άσκηση ποινικής δίωξης.

Για παράδειγμα, στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών, για το χρονικό διάστημα Σεπτέμβριος 2000-Σεπτέμβριος 2001 εισήχθησαν 180.000 περίπου μηνύσεις, από τις οποίες 6.500 αρχειοθετήθηκαν.

www.petsalnikos.gr/sin57.htm

Έγκληση είναι το χαρτί (escrito de accusation)


    Reference: http://www.technologismiki.com/fotis/books/englaw.pdf
    Reference: http://www.hcba.gr/shownomos.php3?frmArticlesID=16
Joanne Panteleon
Greece
Native speaker of: Native in GreekGreek, Native in FrenchFrench
PRO pts in pair: 32
Grading comment
Ιωάννα σε ευχαριστώ πολύ για άλλη μία φορά, θα σου στείλω ένα Kugelhopf για τις γιορτές!:)

16 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
μήνυση, κατηγορητήριο


Explanation:
:) ... Λέει μετά θα έχουμε κι εμείς το γλωσσάρι? ;)

Valentini Mellas
Greece
Native speaker of: Greek
PRO pts in pair: 211