KudoZ home » Spanish to Polish » Aerospace / Aviation / Space

cabecera

Polish translation: próg (pasa startowego)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:cabecera
Polish translation:próg (pasa startowego)
Entered by: AgaWrońska

13:58 Feb 24, 2009
Spanish to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Aerospace / Aviation / Space / Budowa lotniska
Spanish term or phrase: cabecera
Cabecera - w tym wypadku część lotniska, gdzie mają być zbudowane los apartaderos de espera (strefy oczekiwania jak sądzę) czyli te miejsca gdzie samoloty czekają na start.
Obstawiam że strefy te znajdują się tam gdzie próg (czoło?) pasa startowego i tak to roboczo przetłumaczyłam, ale nie jestem pewna.

Fragment:

La ampliación del apartadero de espera existente en la cabecera 31 y la creación de un apartadero en la cabecera 12.

En la cabecera 31 al disponer de mas espacio se ha dimensionado el apartadero de manera que aun ocupadas estas tres posiciones de espera puedan encontrarse otras dos aeronaves esperando.

Po angielsku prawdopodobnie : runway heading (ale też nie jestem pewna)
AgaWrońska
próg (pasa startowego)
Explanation:
po angielsku to runway threshold
apartaderos de espera to mogą być też miejsca postojowe

--------------------------------------------------
Note added at 25 mins (2009-02-24 14:23:23 GMT)
--------------------------------------------------

samoloty przed startem czekają w kolejce na drodze dojazdowej do pasa apataderos de espera to raczej to miejsca postojowe
Selected response from:

Paulistano
Grading comment
Nadal nie jestem pewna, ale w końcu tak wpisałam
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5próg (pasa startowego)
Paulistano
4czolowa granica pasa startowego
Anna Marta Chelicka-Bernardo


Discussion entries: 2





  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
próg (pasa startowego)


Explanation:
po angielsku to runway threshold
apartaderos de espera to mogą być też miejsca postojowe

--------------------------------------------------
Note added at 25 mins (2009-02-24 14:23:23 GMT)
--------------------------------------------------

samoloty przed startem czekają w kolejce na drodze dojazdowej do pasa apataderos de espera to raczej to miejsca postojowe

Paulistano
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in PortuguesePortuguese
PRO pts in category: 3
Grading comment
Nadal nie jestem pewna, ale w końcu tak wpisałam
Notes to answerer
Asker: Dzięki. Tez szłam tym tropem jednak nie jestem na 100% pewna czy te strefy podzielone tutaj na 5 miejsc postojowych mogą znajdować się W progu (en la cabecera). Rzeczywiście masz pewność, że tam znajdują się tę strefy?


22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
czolowa granica pasa startowego


Explanation:
http://forum.wordreference.com/showthread.php?t=336533

http://www.google.it/search?hl=it&as_qdr=all&q=granica pasa...

--------------------------------------------------
Note added at 27 min (2009-02-24 14:25:28 GMT)
--------------------------------------------------

§ 8. Tereny znajdujące się poza czołowymi granicami pasa startowego, na lądowiskach dla samolotów i szybowców, powinny mieć powierzchnię uporządkowaną i wyrównaną, na szerokości i długości tego pasa nie mniejszej niż 50 m.
www.bippowiat.tuchola.pl/bip_download.php?id=2866

http://spsk1.bip2.maxus.com.pl/public/get_file_contents.php?...

Anna Marta Chelicka-Bernardo
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4