KudoZ home » Spanish to Polish » Chemistry; Chem Sci/Eng

cPoises

Polish translation: centypuazy


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:cPoises
Polish translation:centypuazy
Entered by: Konrad Dylo

20:56 Apr 3, 2004
Spanish to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Chemistry; Chem Sci/Eng / also construccion
Spanish term or phrase: cPoises
unidad cegesimal de viscosidad

Ejemplo:
LepkoϾ:{333}4000 Р9500 cPoises

No i co oznacza c???? centy?????? centy Poises?
Konrad Dylo
Spain
centypuazy
Explanation:
Puaz, P, jednostka lepkości dynamicznej w układzie CGS. 1 P = 1 dyn⋅s/cm2. Puaz jest dużą jednostką, w praktyce stosuje się centypuazy (centy).
http://wiem.onet.pl/wiem/00b800.html

W układzie CGS jednostką lepkości jest puaz, w SI jest to niutonosekunda na metr kwadratowy [N⋅s/m2].
http://wiem.onet.pl/wiem/00bfd1.html

Selected response from:

leff
Grading comment
Straszne dzieki.
U R always the best!!!!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5centypuazy
leff
5cPauz
Paulistano
3centipoises
lim0nka


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
centipoises


Explanation:
VISCOSITY CONVERSION TABLE
*Poises and centipoises are given for oil of .8 spec. gravity.
Relationship: centistokes x specific gravity = centipoises
http://www.iaecs.com/crc8.html

stokes
Oznaczenie St. Jednostka lepkości kinematycznej w układzie CGS, równa ilorazowi lepkości dynamicznej płynu, wyrażonej w puazach, i jego gęstości w gramach na centymetr sześcienny. 1 stokes = 10–4 m2 · s–1. Nazwa pochodzi od nazwiska sir George'a Gabriela Stokesa (1819–1903).
http://www.wiw.pl/fizyka/slowniki/Jednostki.asp?haslo=s

nie powinnam wprawdzie wypowiadać się o rzeczach, o których nie mam zielonego pojęcia, ale może informacje na tych stronach chociaż trochę Ci pomogą

lim0nka
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12

40 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
cPauz


Explanation:
poise = Pauz jednostka lepkosci dynamicznej (unidad de viscosidad absoluta) 1 dina-segundo/cm2

Paulistano
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in PortuguesePortuguese
PRO pts in category: 10

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
centypuazy


Explanation:
Puaz, P, jednostka lepkości dynamicznej w układzie CGS. 1 P = 1 dyn⋅s/cm2. Puaz jest dużą jednostką, w praktyce stosuje się centypuazy (centy).
http://wiem.onet.pl/wiem/00b800.html

W układzie CGS jednostką lepkości jest puaz, w SI jest to niutonosekunda na metr kwadratowy [N⋅s/m2].
http://wiem.onet.pl/wiem/00bfd1.html



leff
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 213
Grading comment
Straszne dzieki.
U R always the best!!!!!