KudoZ home » Spanish to Polish » Chemistry; Chem Sci/Eng

Cemento aluminoso

Polish translation: cement glinowy


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:Cemento aluminoso
Polish translation:cement glinowy
Entered by: Konrad Dylo

09:09 Apr 7, 2004
Spanish to Polish translations [PRO]
Science - Chemistry; Chem Sci/Eng
Spanish term or phrase: Cemento aluminoso
jest jakis cement aluminiowy???:)
Konrad Dylo
Spain
cement glinowy
Explanation:
"Cement glinowy - otrzymywany przez zmielenie boksytu z wapieniem, stopienie i ponowne zmielenie mieszanki. Cechuje go szybki przyrost wytrzymałości w pierwszych dniach po użyciu, podwyższona odporność na działanie wyższych temperatur. Z uwagi na znaczne (wyższe niż dla cementu portlandzkiego) ciepło hydratacji (wydzielanie ciepła podczas reakcji wiązania) można stosować go podczas betonowania zimą (przy temperaturze do – 10oC) bez specjalnych zabezpieczeń"
http://pl.wikipedia.org/wiki/Cement_glinowy
Selected response from:

leff
Grading comment
Bardzo!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4cement glinowy
leff
2spoiwo aluminiowe
awdotia


Discussion entries: 1





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
spoiwo aluminiowe


Explanation:
a może o to chodzi...?

awdotia
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 47

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
cement glinowy


Explanation:
"Cement glinowy - otrzymywany przez zmielenie boksytu z wapieniem, stopienie i ponowne zmielenie mieszanki. Cechuje go szybki przyrost wytrzymałości w pierwszych dniach po użyciu, podwyższona odporność na działanie wyższych temperatur. Z uwagi na znaczne (wyższe niż dla cementu portlandzkiego) ciepło hydratacji (wydzielanie ciepła podczas reakcji wiązania) można stosować go podczas betonowania zimą (przy temperaturze do – 10oC) bez specjalnych zabezpieczeń"
http://pl.wikipedia.org/wiki/Cement_glinowy

leff
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 213
Grading comment
Bardzo!