KudoZ home » Spanish to Polish » Construction / Civil Engineering

Embocadura

Polish translation: ościeżnica ze stali nierdzewnej


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:embocadura de acero inoxidable
Polish translation:ościeżnica ze stali nierdzewnej
Entered by: Monika Jakacka Márquez

16:05 Apr 30, 2008
Spanish to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering / WINDY, SCHODY, BARIERKI
Spanish term or phrase: Embocadura
Embocadura de acero inoxidable. Pojawia sie zaraz po opisie elementów barierki przy schodach. Podejrzewam że może być to element windy. Drzwi?
AgaWrońska
ościeże
Explanation:
Tez mi sie wydaje, ze to otwor drzwiowy. W tym przypadku nazwalabym to osciezem :)

OSCIEZE: wewn. powierzchnia muru wokol otworu (takze zwanego o.) okiennego lub drzwiowego;
http://www.encyklopedia.nysa.pl/haslo,71676.html

Ościeże, powierzchnia muru otaczająca otwór okienny lub drzwiowy z boków, zwykle prostopadła lub nachylona do lica.
portalwiedzy.onet.pl/47665,,,,oscieze,haslo.html

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-04-30 18:04:51 GMT)
--------------------------------------------------

wobec czego, mowa by tu byla o

OSCIEZNICY ZE STALI NIERDZEWNEJ

:)
Selected response from:

Monika Jakacka Márquez
Spain
Grading comment
Dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1ościeże
Monika Jakacka Márquez
2 +1Otwor/ przejscie/drzwi
Anna Marta Chelicka-Bernardo


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
Otwor/ przejscie/drzwi


Explanation:
Moze byc to po prostu otwor wykonczony stala nierdzewna ?
W zaleznosci od kontekstu moglyby to byc drzwi do windy albo drzwi stalowe. itp. Trudno powiedziec bez wiekszego kontekstu. Na pewno jest to cos na co "wychodza" schody

Anna Marta Chelicka-Bernardo
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ryszard Matuszewski: wejście, otwór drzwiowy itd
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
ościeże


Explanation:
Tez mi sie wydaje, ze to otwor drzwiowy. W tym przypadku nazwalabym to osciezem :)

OSCIEZE: wewn. powierzchnia muru wokol otworu (takze zwanego o.) okiennego lub drzwiowego;
http://www.encyklopedia.nysa.pl/haslo,71676.html

Ościeże, powierzchnia muru otaczająca otwór okienny lub drzwiowy z boków, zwykle prostopadła lub nachylona do lica.
portalwiedzy.onet.pl/47665,,,,oscieze,haslo.html

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-04-30 18:04:51 GMT)
--------------------------------------------------

wobec czego, mowa by tu byla o

OSCIEZNICY ZE STALI NIERDZEWNEJ

:)

Monika Jakacka Márquez
Spain
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 174
Grading comment
Dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ossetta: Drzwi dostarczane są wraz z ościeżnicą, w której osadzono kasetę wezwań, ... Technika Dźwigowa, Lublin, woj. lubelskie, Polska. Dźwigi (windy) osobowe. www.panaslift.com/pl/passenger/passenger.php
2 days4 hrs
  -> Exactamente :) Muchas gracias por el enlace :)