ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Spanish to Polish » Construction / Civil Engineering

Veloglas

Polish translation: siatka (podtynkowa) z włókna szklanego

13:23 May 1, 2008
Spanish to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering / SZKŁO
Spanish term or phrase: Veloglas
Revestimiento tipo veloglas y plastico

Podejrzewam ze jest to jakiś rodzaj szkła, "un tipo de fibra de vidrio"...
inecita
Polish translation:siatka (podtynkowa) z włókna szklanego
Explanation:
siatka (podtynkowa) z włókna szklanego ... Veloglas

Poniżej komentarz dot. veloglas, co jak gdzie i kiedy, osattnie zdanie daje cały obraz znaczenia. IMHO

Que nosotros sepamos el veloglas es una malla de fibra de vidrio que se utiliza para arreglo de paredes con grietas y fisuras. Al poner el veloglas, la pintura se fija en este nuevo soporte y aunque las grietas se muevan algo, la pintura no es afectada. No sabemos de su aplicación sobre gotelé para dejar lisas las paredes. Pero como usted dice dudamos que agarre correctamente sobre la pintura. Además, por supuesto que hay que emplastecerlo después.
http://www.bricotodo.com/pintura.htm

A teraz link polski dot. odpowiedzi

* Producent: Inny
Siatki podtynkowe z włókna szklanego są powszechnie stosowane w budownictwie do zbrojenia powierzchni w systemach dociepleń, pod tynki, wylewki, oraz w zbrojeniu otworów pomontażowych. Stosowane są jako zbrojenie tynków wewnętrznych i zewnętrznych.
Zbrojenia takie zapobiegają powstawaniu rys i pęknięć na wykańczanych powierzchniach,
a także trwałym uszkodzeniom tynku (np. miejscowe odpadanie tynku).
http://www.nokaut.pl/oferta/siatka-podtynkowa-z-wlokna-szkla...

Dodatkowe opisy w enlaces abajo

Pozdro.
K
Selected response from:

Konrad Dylo
Spain
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2siatka (podtynkowa) z włókna szklanego
Konrad Dylo
4włókno szklane VeloglasRyszard Matuszewski


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
włókno szklane Veloglas


Explanation:
Revestimiento de VELOGLAS formado por napa (no tejido) de fibra de vidrio sobre preparación de soporte, extendido de cola, colocación de napa, ...
www.preoc.es/precios/D/D35/D35CG030.asp

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2008-05-01 13:34:04 GMT)
--------------------------------------------------

En general, los techos y paramentos se han forrado de fibra de vidrio "Veloglas" para evitar fisuraciones, realizando su acabado en diversos tipos de lacado ...
www.wenceslaogarcia.com/referencias2.htm

Ryszard Matuszewski
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 3

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
siatka (podtynkowa) z włókna szklanego


Explanation:
siatka (podtynkowa) z włókna szklanego ... Veloglas

Poniżej komentarz dot. veloglas, co jak gdzie i kiedy, osattnie zdanie daje cały obraz znaczenia. IMHO

Que nosotros sepamos el veloglas es una malla de fibra de vidrio que se utiliza para arreglo de paredes con grietas y fisuras. Al poner el veloglas, la pintura se fija en este nuevo soporte y aunque las grietas se muevan algo, la pintura no es afectada. No sabemos de su aplicación sobre gotelé para dejar lisas las paredes. Pero como usted dice dudamos que agarre correctamente sobre la pintura. Además, por supuesto que hay que emplastecerlo después.
http://www.bricotodo.com/pintura.htm

A teraz link polski dot. odpowiedzi

* Producent: Inny
Siatki podtynkowe z włókna szklanego są powszechnie stosowane w budownictwie do zbrojenia powierzchni w systemach dociepleń, pod tynki, wylewki, oraz w zbrojeniu otworów pomontażowych. Stosowane są jako zbrojenie tynków wewnętrznych i zewnętrznych.
Zbrojenia takie zapobiegają powstawaniu rys i pęknięć na wykańczanych powierzchniach,
a także trwałym uszkodzeniom tynku (np. miejscowe odpadanie tynku).
http://www.nokaut.pl/oferta/siatka-podtynkowa-z-wlokna-szkla...

Dodatkowe opisy w enlaces abajo

Pozdro.
K

Example sentence(s):
  • http://www.todoexpertos.com/categorias/casa-y-jardin/pintura/respuestas/882487/veloglas
  • http://www.colamina.com/distrib/distribu.html
Konrad Dylo
Spain
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 75
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Monika Jakacka Márquez: :)
3 hrs
  -> Dzięki

agree  Ossetta
10 hrs
  -> Dzięki