KudoZ home » Spanish to Polish » Geography

Levante

Polish translation: Lewant hiszpański


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:Levante
Polish translation:Lewant hiszpański
Entered by: Monika Szyszlowska

17:47 Jul 8, 2008
Spanish to Polish translations [PRO]
Geography / regiony turystyczne Hiszpanii
Spanish term or phrase: Levante
właściwie to jest z angielskiego, region nazywany (the) Levante, czy to to samo co Walencja, czy raczej region wschodni? A może jeszcze inaczej?
Monika Szyszlowska
Mexico
Lewant hiszpański
Explanation:
Lewant hiszpański - strefa Półwyspu Iberyjskiego położona na środku między północą i południem, na wschodzie. Administracyjnie przynależy do wspólnoty autonomicznej Walencjii prowincji Murcja i wschodniej części Kastylii La Manchy, mimo że nie istnieje żadna jednostka polityczna, terytorialna, administracyjna, która ją obejmuje.

Chodzi o termin, którego używa się do odwołania do pewnych cech wspólnych tego terenu, takich jak społeczność, meteorologia itp.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Lewant_hiszpański
Selected response from:

Joanna Juszczak
Ireland
Grading comment
dziekuje
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Lewant hiszpański
Joanna Juszczak
5LevanteSzymekS
5Nie tylko WalencjaNise


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Nie tylko Walencja


Explanation:
http://en.wikipedia.org/wiki/Levante,_Spain

Nise
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Lewant hiszpański


Explanation:
Lewant hiszpański - strefa Półwyspu Iberyjskiego położona na środku między północą i południem, na wschodzie. Administracyjnie przynależy do wspólnoty autonomicznej Walencjii prowincji Murcja i wschodniej części Kastylii La Manchy, mimo że nie istnieje żadna jednostka polityczna, terytorialna, administracyjna, która ją obejmuje.

Chodzi o termin, którego używa się do odwołania do pewnych cech wspólnych tego terenu, takich jak społeczność, meteorologia itp.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Lewant_hiszpański

Joanna Juszczak
Ireland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4
Grading comment
dziekuje

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anna Starzec
13 hrs

agree  AgaWrońska: Lewant po prostu, nawet nie musi być koniecznie dodane, że hiszpański
15 hrs

21 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Levante


Explanation:
nazwę regionu po prostu zostawiamy bez tłumaczenia najczęściej

--------------------------------------------------
Note added at   34 min (2008-07-08 18:21:56 GMT)
--------------------------------------------------

Lewant hiszpański oczywiście brzmi bardzo ładnie :)

SzymekS
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish