KudoZ home » Spanish to Polish » Law: Taxation & Customs

prestamo participativo

Polish translation: pożyczka konsorcjalna od udziałowcy


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:prestamo participativo
Polish translation:pożyczka konsorcjalna od udziałowcy
Entered by: Remigiusz Drewniak KONTYNENT

08:15 Jun 24, 2005
Spanish to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Law: Taxation & Customs
Spanish term or phrase: prestamo participativo
Real Decreto Ley 7/1996 (Medidas urgentes...)
Remigiusz Drewniak KONTYNENT
Poland
pożyczka konsorcjalna
Explanation:
To wg slownika econ. ES PL.

pojawia sie takze na sieci pożyczka partycypacyjna... moze ot tak?

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 55 mins (2005-06-24 10:11:13 GMT)
--------------------------------------------------

ale konsorcjalna to jest to!

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 43 mins (2005-06-24 11:58:53 GMT)
--------------------------------------------------

W eng. To participative loan... tak wiec konsorcjalna-cyjna / partycypacyjna / udziałowcy

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 3 hrs 31 mins (2005-06-25 11:47:15 GMT)
--------------------------------------------------

poniżej podaje link tlumaczacy czym jest prestamo participativo...
I nie s± to \"dopłaty obowi±zkowe do kapitały\" jak sugeruje Osetta.

http://www.madrimasd.org/revista/revista20/aula/aula1.asp
Selected response from:

Konrad Dylo
Spain
Grading comment
Dziekuje wszystkim za partycypację i użyczenie czasu.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1pożyczka konsorcjalna
Konrad Dylo
4dopłaty obowi±zkowe do kapitału
Ossetta


Discussion entries: 3





  

Answers


8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dopłaty obowi±zkowe do kapitału


Explanation:
w zasadzie "prestamo participativo" oznacza "cuenta corriente" czyli pożyczkę wspólnika/akcjonariusza dla spółki
"Zgromadzenie Wspólników może jednomy¶lnie uchwalić obowi±zek Wspólników do wniesienia do Spółki dopłat do x (x tysi±ckrotno¶ci) warto¶ci nominalnej udziałów przysługuj±cych wspólnikom w dniu podjęcia uchwały o dopłatach, okre¶laj±c zarazem termin i warunki ich zwrotu. Dopłaty zostan± wniesione do dnia okre¶lonego w uchwale Zgromadzenia Wspólników o obowi±zku wniesienia dopłat." Kodeks Spółek Handlowych paragraf 177 do 179..
Małym problemem jest fakt iż wygl±da na to iż mog± ich udzielać nie tylko wspólnicy czy akcjonariusze http://www.seedcapitalbizkaia.net/castellano/prestamos.html
i wtedy to problem....

--------------------------------------------------
Note added at 2005-06-28 11:28:47 (GMT)
--------------------------------------------------

em i funduszem. Natomiast wg definicji hiszpańskiej jest to co Fr±ckowiak i Partnerzy nazywa Pozyczk± partycypacyjn± http://www.frackowiak.com.pl/pl/plus_2 jednak w Polsce s± problemy z pełnym wliczaniem do kosztów jej odsetek....


    Reference: http://www.el-exportador.com/012005/digital/mundo_fiscalidad...
    ww.econ.uba.ar/www/institutos/matematica/ cimbage/cuaderno05/2%20Costo%20Financiero.pdf
Ossetta
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 32

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Konrad Dylo: Co¶ mi siê wydaje, ¿e to nie to - zagl±dnij proszê na link w mojej odpowiedzi. Pozdrowienia
19 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
pożyczka konsorcjalna


Explanation:
To wg slownika econ. ES PL.

pojawia sie takze na sieci pożyczka partycypacyjna... moze ot tak?

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 55 mins (2005-06-24 10:11:13 GMT)
--------------------------------------------------

ale konsorcjalna to jest to!

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 43 mins (2005-06-24 11:58:53 GMT)
--------------------------------------------------

W eng. To participative loan... tak wiec konsorcjalna-cyjna / partycypacyjna / udziałowcy

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 3 hrs 31 mins (2005-06-25 11:47:15 GMT)
--------------------------------------------------

poniżej podaje link tlumaczacy czym jest prestamo participativo...
I nie s± to \"dopłaty obowi±zkowe do kapitały\" jak sugeruje Osetta.

http://www.madrimasd.org/revista/revista20/aula/aula1.asp

Konrad Dylo
Spain
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Dziekuje wszystkim za partycypację i użyczenie czasu.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ossetta: co¶ moj poprzedi post nie wszed³, zgadzam siê na pozyczkê partypacyjn± (patrz adres spó³ki bieg³ych rewidentów Franckowiak & partnerzy
4 days
  -> Dziękuję...