KudoZ home » Spanish to Polish » Law (general)

anticresis

Polish translation: Antychreza / umowa zastawna


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:anticresis
Polish translation:Antychreza / umowa zastawna
Entered by: Konrad Dylo

15:10 May 18, 2005
Spanish to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Spanish term or phrase: anticresis
Poder general (documento legal)
Gabriel Arena
antychreza
Explanation:
i zobacz poniższy link

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2005-05-18 15:23:50 GMT)
--------------------------------------------------

przykład z prawa

§ Przedmiot zastawu –
o wyłącznie ruchomości = zastaw ręczny + „z dzierżeniem”, ponieważ przedmiot przechodzi w ręce wierzyciela i jeśli strony umawiały się, że wierzyciel może sprzedać rzecz to jest to zastaw na upad.
o Zastaw nieruchomości „z dzierżeniem” – przeniesienie własności nieruchomości na zastawnika, potem na rzecz zastawnika przenosi się tylko użytkowanie = zastaw użytkowy (2 rodzaje):
1. antychreza +zastaw czysty - kiedy łączy się z pobieraniem pożytków, które stanowiły pewien procent od wartości długu.
2. extenuacja – z. użytk. do wydzierżenia – kiedy pożytki z rzeczy zastawionej zaliczane były na poczet długu – zastaw spłacał się sam.

--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2005-05-18 15:31:48 GMT)
--------------------------------------------------

Por cierto, no has equivocado los idiomas?
Por si necesitaras en inglés, es: antichresis
Selected response from:

Konrad Dylo
Spain
Grading comment
ˇGracias!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5umowa zastawna (miedzy dluznikiem a wierzycielem)
Paulistano
5antychreza
Konrad Dylo


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
antychreza


Explanation:
i zobacz poniższy link

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2005-05-18 15:23:50 GMT)
--------------------------------------------------

przykład z prawa

§ Przedmiot zastawu –
o wyłącznie ruchomości = zastaw ręczny + „z dzierżeniem”, ponieważ przedmiot przechodzi w ręce wierzyciela i jeśli strony umawiały się, że wierzyciel może sprzedać rzecz to jest to zastaw na upad.
o Zastaw nieruchomości „z dzierżeniem” – przeniesienie własności nieruchomości na zastawnika, potem na rzecz zastawnika przenosi się tylko użytkowanie = zastaw użytkowy (2 rodzaje):
1. antychreza +zastaw czysty - kiedy łączy się z pobieraniem pożytków, które stanowiły pewien procent od wartości długu.
2. extenuacja – z. użytk. do wydzierżenia – kiedy pożytki z rzeczy zastawionej zaliczane były na poczet długu – zastaw spłacał się sam.

--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2005-05-18 15:31:48 GMT)
--------------------------------------------------

Por cierto, no has equivocado los idiomas?
Por si necesitaras en inglés, es: antichresis


    Reference: http://www.proz.com/kudoz/916880?keyword=anticresis
Konrad Dylo
Spain
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 84
Grading comment
ˇGracias!

4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
umowa zastawna (miedzy dluznikiem a wierzycielem)


Explanation:
slownik hiszp.-pol.

--------------------------------------------------
Note added at 48 mins (2005-05-18 15:59:32 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

moze tez byc, zastaw uzytkowy (antychretyczny)(na nieruchomosci)

--------------------------------------------------
Note added at 48 mins (2005-05-18 15:59:33 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

moze tez byc, zastaw uzytkowy (antychretyczny)(na nieruchomosci)

Paulistano
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in PortuguesePortuguese
PRO pts in category: 70