ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Spanish to Polish » Law (general)

hecho lesivo

Polish translation: czyn powodujący szkodę/czyn, który spowodował szkodę

11:44 Apr 26, 2010
Spanish to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / Hecho lesivo
Spanish term or phrase: hecho lesivo
'se procede a informar a persona ofendida o perjudicada o victima de hecho lesivo de los derechos que le asisten'
Katya1986
Poland
Polish translation:czyn powodujący szkodę/czyn, który spowodował szkodę
Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 8 minutos (2010-04-26 11:52:22 GMT)
--------------------------------------------------

Wpłaty celowe osób trzecich przeznaczone na zabezpieczenie najpilniejszych potrzeb poszkodowanych katastrofą budowlaną nie wchodzą w zakres odszkodowania za czyn, który spowodował szkodę.

Przed Sądem Najwyższym zakończyła się sprawa o odszkodowanie za znaczne pogorszenie sytuacji życiowej po śmierci ojca i męża, który zginął w katastrofie w hali targowej w Katowicach. W katastrofie budowlanej w hali Międzynarodowych Targów Katowickich 26 stycznia 2006 r. zginął mąż Sylwii L. i ojciec 6-letniego wówczas syna.

http://prawo.gazetaprawna.pl/orzeczenia/356854,do_odszkodowa...

http://books.google.pl/books?id=YuejLjO88r0C&pg=PA106&lpg=PA...

--------------------------------------------------
Note added at 43 minutos (2010-04-26 12:27:29 GMT)
--------------------------------------------------

Na potwierdzenie mojej tezy przytaczam przykład oficjalnego tłumaczenia ze strony eurolexu:

El Tribunal de Primera Instancia recordó acertadamente la norma según la cual, una demanda de reparación del perjuicio imputado a una Institución comunitaria debe describir el hecho lesivo (...)

Sąd słusznie przypomniał zasadę, zgodnie z którą wniosek o odszkodowanie za szkodę, którą można przypisać instytucji wspólnotowej, winien zawierać opis czynu, który spowodował szkodę (...)

http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=es&ihmlang=...
Selected response from:

Kasia Platkowska
Spain
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1czyn powodujący szkodę/czyn, który spowodował szkodę
Kasia Platkowska
3czyn szkodliwy
Marlena Trelka


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
czyn szkodliwy


Explanation:
tak chyba prościej

Example sentence(s):
  • http://www.warszawapraga.po.gov.pl/128.html
  • http://www.racjonalista.pl/pdf.php/s,6985
Marlena Trelka
Spain
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 67

3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
czyn powodujący szkodę/czyn, który spowodował szkodę


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 8 minutos (2010-04-26 11:52:22 GMT)
--------------------------------------------------

Wpłaty celowe osób trzecich przeznaczone na zabezpieczenie najpilniejszych potrzeb poszkodowanych katastrofą budowlaną nie wchodzą w zakres odszkodowania za czyn, który spowodował szkodę.

Przed Sądem Najwyższym zakończyła się sprawa o odszkodowanie za znaczne pogorszenie sytuacji życiowej po śmierci ojca i męża, który zginął w katastrofie w hali targowej w Katowicach. W katastrofie budowlanej w hali Międzynarodowych Targów Katowickich 26 stycznia 2006 r. zginął mąż Sylwii L. i ojciec 6-letniego wówczas syna.

http://prawo.gazetaprawna.pl/orzeczenia/356854,do_odszkodowa...

http://books.google.pl/books?id=YuejLjO88r0C&pg=PA106&lpg=PA...

--------------------------------------------------
Note added at 43 minutos (2010-04-26 12:27:29 GMT)
--------------------------------------------------

Na potwierdzenie mojej tezy przytaczam przykład oficjalnego tłumaczenia ze strony eurolexu:

El Tribunal de Primera Instancia recordó acertadamente la norma según la cual, una demanda de reparación del perjuicio imputado a una Institución comunitaria debe describir el hecho lesivo (...)

Sąd słusznie przypomniał zasadę, zgodnie z którą wniosek o odszkodowanie za szkodę, którą można przypisać instytucji wspólnotowej, winien zawierać opis czynu, który spowodował szkodę (...)

http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=es&ihmlang=...

Kasia Platkowska
Spain
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 63

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Iwona Rutkowska
3 hrs
  -> dzieki!